جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 377
  • کد خبر : ۴۲۷۱
همزمان با هفته پدافند غیر عامل صورت گرفت :
برگزاری مانور تخلیه اضطراری و اطفاء حریق در مدارس شهر قدس
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس از برگزاری مانور تخلیه اضطراری و اطفاء حریق در مدرسه شهید مرتضوی شهر قدس خبر داد.

همزمان با هفته پدافند غیر عامل صورت گرفت :

برگزاری مانور تخلیه اضطراری و اطفاء حریق در مدارس شهر قدس

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس از برگزاری مانور تخلیه اضطراری و اطفاء حریق در مدرسه شهید مرتضوی شهر قدس  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، علی رزاقی با بیان این مطلب،گفت : همزمان با فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل ولزوم آگاهی دهی و اطلاع رسانی سریع و صحیح مانور مذکور با مشارکت اداره آموزش و پرورش و اورژانس شهرستان قدس  با حضور 340نفر از دانش آموزان مدرسه شهید مرتضوی واقع در خیابان شهید شابوداغیان برگزار شد.

وی ادامه داد:از آنجا که هدف پدافند غیر عامل جلوگیری و یا پیشگیری مناسب در زمان وقوع حوادث وارائه خدمات مناسب می باشد،آموزش از جایگاه خاصی در این زمینه برخوردار است که با هماهنگی اداره آموزش و پرورش به مدت 3 روز،آموزش وبرگزاری مانور توسط کارشناسان این سازمان با دانش آموزان و معلمان مدرسه مذکور صورت گرفت.

رزاقی افزود:هدف از برگزاری مانور پایش هماهنگی بین ادارات،آموزش و پرورش،آتش نشانی،دانش آموزان،اورژانس و ....در شرایط اضطراری ،بررسی مسیرها و راههای دسترسی موجود،شناسایی پتانسیل دانش آموزان،بررسی میزان آگاهی و مهارت افراد در زمینه واکنش در شرایط اضطراری و برنامه ریزی به هنگام زمانهای خاص می باشد.

مدیر عامل سازمان اضافه کرد : در این مانور مراحل انجام کار بین اعضاء ،مشخص نمودن وظایف مربوطه ، مشخص نمودن فرماندهی عملیات در محل حادثه،جمع آوری اطلاعات اضطراری،تعین نقاط ایمن وغیر ایمن مدرسه،مشخص نمودن تعداد پرسنل،دانش اموزان و بررسی برقراری ارتباط درون و برون سازمانی بصورت کامل صورت گرفت.

رزاقی در خصوص شرح انجام عملیات اظهار داشت : با پخش صدای آژیر اول در فضای مدرسه ،دانش آموزان و معلمان و کلیه کادر آموزش اقدام به پناهگیری کرده و با پخش صدای آژیردوم اقدام به تخلیه اضطراری ساختمان مدرسه نمودند که در هنگام خروج به حیاط کلیه اعضاء با حریق روبرو شده که توسط دانش آموزان آموزش دیده(همیاران آتش نشان)حریق اطفاء و در نهایت با بازبینی ساختمان، 3 مجروح  مشاهده که توسط نیروهای اورژانس جهت مداوا به مرکز درمانی منتقل شدند.

منبع خبر
اداره روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0