پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 603
  • کد خبر : ۴۳۶۸
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرقدس :
اوقاف شهرقدس سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهد
رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به عملکرد اداره اوقاف گفت: مسئولان اوقاف شهرقدس باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهند.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرقدس :

اوقاف شهرقدس سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهد

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به عملکرد اداره اوقاف گفت: مسئولان اوقاف شهرقدس باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس ، لیلا آجرلو با بیان این مطلب افزود: مشکلات شهروندان با اداره اوقاف خوشبختانه با توجه به دستور مقام معظم رهبری مدظله العالی در خصوص تبدیل به احسن موقوفه شهرقدس در سالهای گذشته حل شده است.

وی افزود:  ولی در ماههای گذشته اداره اوقاف نسبت به صدور برگهای اخطار به صاحبان املاک تجاری و صنفی سبب ایجاد فشارهای روانی و جانبی به صاحبان املاک صنفی شده است و این بر خلاف دستور مقام معظم رهبری می باشد شاید با سیاست های مدیران وقت در مرحله اول نسبت به صدور اسناد و املاک مسکونی با مساحت 300 متر انجام شده است .

آجرلو اظهار داشت:  در برابر دستور مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) مشکل پلاک 24 موقوفه برای همیشه حل شده است ولی متاسفانه اداره اوقاف به این موضوع بسیار مهم تمکین نمی کند و عدم همکاری اداره اوقاف با شهرداری در خصوص عدم صدور اجاره نامه برای املاک شهرداری و دریافت مبالغ هنگفت از شهروندان باعث شده که شهروندان تمایلی به دریافت سند مالکیت نداشته باشند و این برخلاف برنامه ریزی شهرداری بابت سند مالکیت می باشد و مشکل دیگری برای شهروندان بوجود آمده است.

وی عنوان کرد: ادره اوقاف برای ملکهای مرغوب و قدیمی که سال ها مالکیت آنها مشخص می باشد و در اختیار مالکان بوده اخطاریه فرستاده و مبالغی را درخواست نموده است که مالکان می بایست آن مبلغ را به اداره اوقاف پرداخت و در صورت عدم پرداخت ملک را تخلیه نمایند.

آجرلو ادامه داد: این مسئله مهم نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته و شهروندان خوب ما دچار زحمات فراوان شدند و این مشکلات پیش آمده بر خلاف سیاستهای شهرداری و فرمایشات مقام معظم رهبری در تبدیل به احسن این شهرستان می باشد و همچنین این موارد برای املاک شهرداری نیز وجود دارد که در چندین ملک شهرداری اقدام حقوقی شده و اوقاف ادعای مالکیت می نمایند که این اقدامی به ضرر شهروندان و شهرداری می باشد از همه مسوولان اوقاف و نماینده مجلس و امام جمعه درخواست می شود که با نشست و جلسات این مشکل که تبدیل به معضل در شهر شده را با تامل ، حل و فصل نماییم.
منبع خبر
اداره روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0