پنج‌شنبه, 20 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۱/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 314
  • کد خبر : ۴۸۳۴
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس :
كارآمد بودن لازمه و پیش‌نیاز اصلی برای تبدیل شدن به یك روابط عمومی موفق است
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس گفت : کارآمد بودن لازمه و پیش‌نیاز اصلی برای تبدیل شدن به یک روابط عمومی موفق است و این کارآمد بودن نیز مستلزم استفاده بجا و اصولی از ابزارهای مربوط به حوزه روابط عمومی است.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس :

کارآمد بودن لازمه و پیش‌نیاز اصلی برای تبدیل شدن به یک روابط عمومی موفق است

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس گفت : کارآمد بودن لازمه و پیش‌نیاز اصلی برای تبدیل شدن به یک روابط عمومی موفق است و این کارآمد بودن نیز مستلزم استفاده بجا و اصولی از ابزارهای مربوط به حوزه روابط عمومی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس،میثم آل حبیب با تبریک عیدنوروز و بهار طبیعت و فرارسیدن سال1396 گفت : در سال‌های اخیر شاهد بوده ایم که روابط عمومی‌ها در حوزه مدیریت شهری و شهرداری‌ها به طور جدی در مسیر حرفه‌ای شدن و رسیدن به استانداردهای عرصه ارتباطات گام برمی‌دارند و به طور مستمر در حال ارائه خدمات به عموم شهروندان، مدیران و کارکنان سازمان‌ها هستند. این موضوع موجب شده است که‌ شاهد ارتقای روزافزون جایگاه روابط عمومی و پذیرفته شدن آن به عنوان یک ضرورت از سوی مدیران و کارکنان حوزه شهرداری‌ها باشیم و خبرنگاران رسانه‌ها نیز به این روابط عمومی  به عنوان یک منبع اصلی کسب اطلاعات نگاه می‌کنند.

وی افزود : «کارآمد بودن» لازمه و پیش‌نیاز اصلی برای تبدیل شدن به یک روابط عمومی موفق است و این کارآمد بودن نیز مستلزم استفاده بجا و اصولی از ابزارهای مربوط به حوزه روابط عمومی است. روابط عمومی شهرداری شهر قدس نیز در سال جاری که بنده مسئولیت آن را به عهده گرفته‌ام سعی در کارآمدتر نمودن خود کرده است. در آغاز کار شاهد نوعی رخوت و سکون در این مجموعه بودیم که نیاز به نوعی تحول در کار احساس می‌شد. به همین منظور از ابزارهای مختلفی بهره گرفتیم تا تحرک و پویایی را به روابط عمومی بازگردانیم، چرا که یک روابط عمومی پویا کل سازمان را متحول می‌کند و فضای نشاط و انگیزه بیشتر را به سراسر مجموعه تسری می‌دهد.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس تصریح کرد : یکی از اقدامات اساسی که در ماه‌های اخیر انجام شده  و جای خالی آن در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بشدت احساس می‌شد، چاپ نشریه بود. به رغم اینکه در سال‌های اخیر به سبب رشد تکنولوژی‌های ارتباطی و اینترنت، رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به وفور در دسترس است، اما رسانه‌های مکتوب به دلایل ساختاری از اعتبار خاصی برخوردار است و همواره مورد اعتماد مخاطبین بوده است. ماهنامه «شهروند قدس» که هم‌اکنون جدیدترین شماره آن پیش روی شماست، در سال‌های گذشته در 3 شماره تهیه و چاپ شده بود که از دی‌ماه سال جاری با تغییرات اساسی در شکل و ساختار آن، ماهانه و به طور مستمر منتشر می‌شود. این نشریه وزن بخش اطلاع‌رسانی روابط عمومی را بسیار بالا برده و بازخوردهای خوبی را داشته است.

آل حبیب یادآور شد : در کنار انتشار نشریه، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی و شهرداری نیز بسیار مورد توجه بوده است. در این مدت سعی کرده‌ایم با رویکردی جدید، اخبار این پایگاه اینترنتی را چه به لحاظ کمی و چه کیفی ارتقا دهیم تا اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه شورا و شهرداری به بهترین شکل و در سریع‌ترین زمان در دسترس مخاطبین قرار گیرد. به همین منظور سعی شده در اداره این سایت، اصول یک خبرگزاری ممتاز رعایت شده و از حالت یک بولتن سازمانی صرف خارج شود، به طوری که رویدادهای خبری در تمام ساعات شبانه‌روز در این پایگاه اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد : در این دوره سعی شده است تعامل با رسانه‌های مختلف به حداکثر میزان خود برسد، چراکه روابط عمومی‌های ادارات و رسانه‌ها دارای قرابت زيادي بوده و هدف هر دو یکی است که همانا اطلاع‌رسانی درست و اصولی اخبار و رویدادها به مخاطب است. روابط عمومی باید عملکرد و رویدادهای سازمان متبوع خود را از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی کرده و درعین‌حال رابط بین مردم و مدیران باشد. به همین منظور ارتباط روابط عمومی شهرداری با رسانه‌ها گسترش یافته و سعی کرده‌ایم از طریق این رسانه‌ها ارتباط‌‌مان را با مردم عمیق‌تر کنیم.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس تهیه تیزر پروژه‌ها  را از دیگر اقدامات واحد روابط عمومی عنوان کرد و گفت : این تیزرها در معرفی و شناساندن پروژه‌ها به مردم نقش اساسی دارند، چرا که با استفاده همزمان از تصویر و کلام، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های طرح‌ها و پروژه‌ها را براحتی به مخاطبین منتقل می‌کنند.

میثم آل حبیب ادامه داد : از دیگر اقداماتی که روابط عمومی تقریبا روزانه و به طور مستمر انجام می‌دهد، نصب بنر در موضوعات و مناسبت‌های مختلف است. این بنرها که در نقاط مختلف شهر و در محل‌های مشخص‌شده نصب می‌شوند، به دلیل اینکه همواره پیش چشم مردم قرار دارند، ابزار بسیار مناسبی برای اطلاع‌رسانی سریع و موثر رویدادها محسوب می‌شوند. این رویدادها مراسم، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات، مناسبت‌ها، فراخوان‌ها و موضوعات دیگر را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : یکی از وظایف ادارات روابط عمومی سازمان‌ها برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه‌ها و رویدادهای مختلف است که پیش از این در شهرداری قدس مغفول واقع شده بود. برگزاری مراسم افتتاحیه، شیرینی و حلاوت بهره‌برداری از طرح‌ها را دوچندان می‌کند. در همین راستا در سال جاری شاهد بهره‌برداری پروژه‌های مختلفی در سطح شهر بودیم که در اغلب آنها مراسم افتتاحیه تدارک دیده و برگزار شده است. از جمله این مراسم می‌توان به پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته دولت و دهه فجر سال جاری اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس افزود : برگزاری منظم جلسات شورای نامگذاری معابر نیز در سال گذشته توسط روابط عمومی پیگیری شده که موجب احیای این شورا و سرعت در نامگذاری و اصلاح نام معابر شده است. در گذشته در مواردی اشکالات و اشتباهاتی در نامگذاری و جانمایی تابلوهای معابر شهری رخ داده است که این موضوع بعضا موجبات سردرگمی و نارضایتی شهروندان را فراهم کرده بود که در دوره جدید تشکیل جلسات شورای نامگذاری معابر سعی شده تمام نقایص و ایرادات گذشته برطرف شده و نسبت به نامگذاری و نصب تابلوهای معابر فاقد تابلو در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام شود. همچنین عملیات شناسایی معابر فاقد تابلو و اسامی مصوب طی بازدیدهای میدانی مستمر توسط اداره روابط عمومی شهرداری قدس به صورت منظم در حال انجام است.

آل حبیب تاکید کرد : روابط عمومی نقطه اتصال بخش‌های مختلف یک سازمان است و اگر این نقطه اتصال تحرک و پویایی لازم را نداشته باشد، کل مجموعه دچار رخوت و ایستایی خواهد شد، بنابراین روابط عمومی شهرداری قدس با بهره‌گیری از ابزار یادشده، سعی در رسیدن به استانداردهای یک روابط عمومی کارآمد را داشته و دارد. امروزه دیگر وظیفه روابط عمومی‌ها صرفا اطلاع‌رسانی نیست بلکه علاوه بر آن اطلاع‌یابی است و اگر اطلاع‌یابی به نحو مطلوبی صورت نگیرد، اعتماد بین افکار عمومی و مخاطبان با سازمان در زمینه اطلاع‌رسانی اتفاق نخواهد افتاد. بدون تردید اعتمادسازی اولین قدم برای گسترش معنا و مفهوم روابط عمومی و مفهوم اصلی مشارکت مردم و مخاطبان در برنامه‌های سازمان است. لذا روابط عمومی‌ها هم برای کسب اطلاعات و هم برای ارائه آن به افکار عمومی جامعه نیاز به این اعتماد دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : بدون تردید بخش زیادی از کارکردهای روابط عمومی شهرداری،‌ حول محور متقاعدسازی و تفاهم با مخاطب شکل می‌گیرد. در متقاعدسازی که امری پیچیده است روابط عمومی‌ باید مدیران و کارکنان و مخاطبان سازمان را ترغیب کند که بر اساس یافته‌های علمی منتج از افکارسنجی‌ها دیدگاه‌های‌شان را به طور منظمی درخصوص مساله‌ای تغییر دهند، بنابراین روابط عمومی به عنوان بهترین مشاور مدیران شهرداری باید با مسائل روزمره بسیار علمی، حرفه‌ای و منطقی برخورد نمایند و پیشنهادها و انتقادهای شهروندان، دانشگاهیان، صنوف مرتبط و خبرنگاران را یار و یاور خود در ارتقای سطح سازمان قلمداد کند تا بتواند ضمن نزدیک کردن برنامه‌های شهرداری به انتظارات و اولویت‌های مردم، زمینه ارتقای سطح شهرداری و پاسخگو نمودن آن را فراهم کند.

منبع خبر
اداره روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0