جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۵/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 324
  • کد خبر : ۵۱۵۲
فرماندار شهرستان قدس در جمع خبرنگاران :
تلاش و آثار قلم خبرنگاران پشتوانه سلامت جامعه است
فرماندار شهرستان قدس گفت : وظیفه ما در تجلیل از خبرنگاران بسیار سنگین است، اعتقاد راسخ دارم که تلاش و آثار قلم خبرنگاران پشتوانه سلامت جامعه است.

فرماندار شهرستان قدس در جمع خبرنگاران :
 
تلاش و آثار قلم خبرنگاران پشتوانه سلامت جامعه است

فرماندار شهرستان قدس گفت : وظیفه ما در تجلیل از خبرنگاران بسیار سنگین است، اعتقاد راسخ دارم که تلاش و آثار قلم خبرنگاران پشتوانه سلامت جامعه است.

به گزارش اداره روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس؛ سید مهدی محمدی بعد از ظهر امروز (شنبه)  در همایش گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و تعدادی از مسئولین  شهرستان در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری حضرت باقرالعلوم(ع) برگزار شد، طی سخنانی با بیان این که تلاش ما برای حفظ جامعه فرهنگی باید بیش از این باشد، گفت: خبرنگاران کار سخت و زیان آوری دارند، رنج های سیاسی بر این عزیزان مترتب می شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی افزود: وظیفه ما در تجلیل از خبرنگاران بسیار سنگین است، اعتقاد راسخ دارم که تلاش و آثار قلم خبرنگاران پشتوانه سلامت جامعه است، عزیزانی که قلم در دست دارند، قدر این قلم را باید بدانند و قطعا هم همین طور است، این عزیزان در انتشار اخبار واقعی و به دور از حب و بغض دقت دارند، در قرآن از قلم به عنوان سمبل آگاهی یاد شده و به قلم و آن چه می نویسد، سوگند می خورد، باید شان قلم در انعکاس خبر و تهیه یادداشت، ذکر شود.

فرماندار قدس سپس بر ایجاد محیط امن در جامعه تاکید کرد و  ادامه داد: در فضای امن است که خبرنگار می تواند فعالیت کرده و به آگاهی رسانی بپردازد و محیط کنش اجتماعی بر اساس آگاهی با فعالیت خبرنگار رقم می خورد، اگر خود خبرنگاران باور و ایمان به اصول حرفه ای خبر و دوری از حب و بغض داشته باشند، جامعه به سوی سلامت پیش می رود.

وی بر نقش نظارتی خبرنگاران در جامعه تاکید کرد و گفت: قطعا زمانی که مسئولین بدانند توسط خبرنگاران مورد مطالبه قرار دارند، در اعمال خود دقت بیشتری می کنند و تخطی نمی کنند، اگر این نظارت وجود نداشته باشد در انجام وظایف قانونی با مشکلات بیشتری مواجه هستیم.

محمدی ضمن انتقاد به نبود یک انجمن صنفی مطبوعات در کشور، افزود: محدود کردن مطبوعات، به نوعی نقض غرض است، باید قدردان نقش نظارتی مطبوعات در جامعه بود و برای تحقق آن برنامه ریزی کرد.

وی بر اهمیت فعالیت بدون دغدغه خبرنگاران تاکید کرد و گفت: ما آمادگی داریم تا بستر فعالیت اهل قلم و رسانه را در شهرستان قدس فراهم کنیم، با استفاده از رسانه می توانیم خود را در حوزه های فرهنگی، ورزشی و دیگر حوزه ها به کشور و استان بشناسانیم، ما در شهر قدس با کثرت جمعیت و فقدان زیر ساخت هایی مواجه هستیم که آسیب های جبران ناپذیری را سبب خواهد شد.
منبع خبر
اداره روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0