جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 219
  • کد خبر : ۶۵۲۵
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس:
به منظور رفع معضل آبگرفتگی اقدامات لازم صورت می گیرد
غلامحسین حیدری معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس، در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران به اقدامات این شهرداری به منظور رفع معضل آبگرفتگی معابر سطح شهر اشاره کرد.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس:
به منظور رفع معضل آبگرفتگی اقدامات لازم صورت می گیرد

غلامحسین حیدری معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس، در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران به اقدامات این شهرداری به منظور رفع معضل آبگرفتگی معابر سطح شهر اشاره کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، غلامحسین حیدری در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس که با حضور اعضای ستاد در دفتر خدمات شهری این شهرداری برگزار شد، با تأکید بر لزوم حفظ آمادگی در مدیریت بحران اظهار داشت: یکی از مهمترین معیارها در مدیریت بحران، مسئله پیشگیری و حفظ آمادگی در مواجهه با بحران های احتمالی است که با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در صورت وقوع شرایط اضطراری می توان با صرف کمترین هزینه و کوتاهترین زمان به وضعیت عادی بازگشت.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس، به اقدامات این شهرداری در خصوص پیشگیری از وقوع بحرانهای احتمالی در رابطه با معضل آب گرفتگی معابر سطح شهر اشاره کرد و افزود: در همین راستا و به منظور جلوگیری از بروز معضلات در مواقع بحرانی اقداماتی نظیر اجرای فاز نخست ساماندهی آبهای سطحی به طول بیش از یک هزار و دویست متر انجام شده  که حجم کثیری از بارندگی در کوتاهترین زمان بدون کوچکترین آبگرفتگی دفع می شود و فاز دوم این طرح نیز در حال حاضر به طول 3 کیلومتر در دست اقدام است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات در رابطه با رفع معضل آبگرفتگی، گفت: عملیات حفر چاه های جذبی به منظور جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر، جمع آوری آب های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی براساس کارشناسی ها و نیازسنجی های صورت گرفته در نقاط حساس و آبگیر شهر در حال اجرا است که از جمله این اقدامات می توان به حفر چاه در کوچه شمس تبریزی در محله کاووسیه و خیابان شهید قربانی رو به روی کوچه کارون و مصلی شهر قدس اشاره کرد.

غلامحسین حیدری تصریح کرد: البته در عملیات حفر چاه های جذبی، به حفر دو انبار به جای یک انبار، استفاده از دو عدد رسوب گیر در این چاه ها و زهکشی آن توجه شده است تا با جذب بیشترین آب سطحی در مناطق کمتر شاهد آبگرفتگی باشیم.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس، افزود: از دیگر اقدامات این شهرداری به منظور رفع معضل آبگرفتگی معابر سطح شهر اجرای نهر روسی مقاوم بوده است که اجرای نهر روسی در کوچه گلها در خیابان پیروزی شمالی واقع در کاووسیه، و کوچه عمار و شهید غلامی خیابان شهیدان حمیدی، کوچه لاله چهارم در بلوار نسترن، کوچه خدابنده لو از این جمله اقدامات است.


منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0