جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ 
  • تعداد بازدید : 216
  • کد خبر : ۶۸۷۷
محمودی شاه نشین، نماینده شهرستان های قدس، شهریار و ملارد:
سرآمدی شهر قدس در سازندگی و توسعه مایه افتخار است/ مترو و بیمارستان در مسیر سال 98 شهر قدس
محمد محمودی شاه نشین، نماینده شهرستان های قدس، ملارد و شهریار با حضور در مراسم تقدیر آخر سال شهرداری قدس، ضمن تجلیل از تلاش های کارکنان این مجموعه به بیان برخی اقدامات در حال اجرا برای بهبود فرآیندهای مدیریت شهری پرداخت.

محمودی شاه نشین، نماینده شهرستان های قدس، شهریار و ملارد:
سرآمدی شهر قدس در سازندگی و توسعه مایه افتخار است/ مترو و بیمارستان در مسیر سال 98 شهر قدس

محمد محمودی شاه نشین، نماینده شهرستان های قدس، ملارد و شهریار با حضور در مراسم تقدیر آخر سال شهرداری قدس، ضمن تجلیل از تلاش های کارکنان این مجموعه به بیان برخی اقدامات در حال اجرا برای بهبود فرآیندهای مدیریت شهری پرداخت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس محمد محمودی شاه نشین با حضور در جلسه سالانه تقدیر از کارکنان شهرداری قدس ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در شهرداری قدس در سال گذشته به تشریح برخی مصوبات در حال انجام برای استقلال مالی شهرداری ها و ایجاد ابتکار عمل برای اجرای اقدامات بیشتر پرداخت.

محمودی بیان داشت: 3 طرح مهم و کاربردی در خصوص بهبود فرآیندهای شهری در کمیسیونی از مجلس که شهرداران و علاقمندان به فرآیندهای شهری در آن حضور دارند در دست بررسی است که لازم می دانم به اطلاع عموم برسانم تا همه عزیزانی که توتانایی کمک در تسریع روند تصویب این طرح ها دارند به ما کمک نمایند.

وی افزود: این طرح ها موجب می گردند تا درآمد های پایدار به شهر ها اختصاص یابد، به صورت عادلانه در ساختار سیاسی دارای نمایندگانی از همه اقشار و به نمایندگی از همه مردم حضور داشته باشند و با تقویت جامعه مدنی، مردم مشارکت بیشتری در امور شهرشان داشته باشند و از مشکلات و معضلات کنونی مدیریت شهری رهایی یابند.

نماینده شهرستان های قدس، ملارد و شهریار تصریح کرد: تا پیش از این درآمدهایی که با عنوان ارزش افزوده کسب می شد در یک محل تجمیع و با ضرایبی به شهرهای مختلف اختصاص می یافت ولی در نظر است تا با تصویب طرحی حجم درآمدهای ارزش افزوده ای که در اختیار شهر ها قرار می گیرد به طرز قابل توجهی افزایش یابد و در دو سال اخیر نیز گام های بسیار موثری در این راستا برداشته شده است و به طرز چشمگیری این درآمد ها افزایش داشته است.

وی افزود: از مزایای تصویب این طرح استقلال مالی شهرداری ها و مدیران شهری برای تعریف پروژه های شهری است و اینکه این امر موجب می شود وابستگی های کنونی به سازمان ها و نهاد ها برای کسب درآمد های شهری از بین برود و بسیاری از محدودیت ها که در اجرا وجود دارد رفع گردند که در قالب طرح درآمدهای پایدار شهری پیگیر تصویب آن هستیم.

محمودی شاه نشین بیان داشت: طرح دیگری که شهر ها را در مشارکت در ساختار سیاسی به صورت عادلانه ای سهیم می نماید و موجب می گردد تا همه اقشار جامعه سهم عادلانه ای در معادلات تصمیم گیری داشته باشند استانی برگزار شدن انتخابات مجلس است.

وی در ادامه بیان داشت: رویه هایی در این طرح در نظر گرفته شده است تا همه شهروندان به نسبت قدرت سیاسی حزب و افراد مورد نظر خود بتوانند در ساختار تصمیم گیری کشور نقشی موثر ایفا نمایند، این امر موجب اجتناب از تبعیض در مورد برخی گروه ها و اقلیت های مردمی در انواع گوناگون خواهد شد و همه شانس داشتن نماینده خود را خواهند داشت زیرا باید ابتدا ملی فکر کرد و سپس به مسائل منطقه ای پرداخت که این موضوع توسط این طرح تسهیل می گردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان ها قدس، ملارد و شهریار به وجود برخی نواقص، اختلاف نظر ها و ناکارآمدی های سیستم تصمیم گیری شوراهای اسلامی در شکل کنونی اشاره نمود و گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان نهادی بین مردم و دولت به تقویت نقش مدنی و شهروندی کمک می نمایند و هدف از ایجاد آن، تعادل بین حاکمیت دولتی و مطالبات مردمی است که هر یک حقوق و تکالیفی دارند که بدون تقویت و ارتقای جایگاه شهروندی مردم، ساختار شورای های اسلامی شهر انتظارات را برآورده نخواهد ساخت.

وی ادامه داد: لذا ایجاد پارلمان شهری با دعوت از نمایندگان بیشتری از اقشار تحصیل کرده و از همه گروه ها و قومیت ها در یک شهر می تواند علاوه بر تقویت جامعه مدنی، مشارکت بیشتری در مدیریت شهر ها ایجاد نماید و تصمیمات حیاتی شهر ها در تنگنای یک یا دو نماینده قرار نگیرند.

مهندس محمودی شاه نشین که در مراسم تقدیر پایان سال کارکنان شهرداری قدس سخن می گفت، یادآور شد: کسب رتبه دوم مدیریت شهری، شهرداری قدس در سطح استان تهران با اختلافی ناچیز در واقع همان رتبه ممتاز است و مایه بسی افتخار است که روند توسعه شهر قدس از بعد زیربنایی و زیرساختی در استان تهران سرآمد است.

وی در پایان بیان داشت: بیمارستان شهر قدس یکی از 6 بیمارستانی است که در سطح کشور توانست اعتبارات لازم را برای ادامه روند احداث خود کسب نماید و شهرداری و کمیسیون امور زیر بنایی شورای اسلامی شهر قدس آمادگی های لازم را برای تملک اراضی ایستگاه های مترو که به زودی جانمایی خواهند شد داشته باشند و نوید های بسیاری در سال 98 برای مردم شهر قدس در حوزه های گوناگون خواهیم داشت و امیدوارم سال 98، سالی پر از برکت و سلامتی برای همه هموطنان عزیزمان به ویژه مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار باشد.

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0