پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 242
  • کد خبر : ۷۰۷۷
رئیس اداره حراست شهرداری قدس:
الزام تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری به رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل / تهیه شناسنامه ایمنی مراكز شهرداری قدس
رئیس اداره حراست شهرداری قدس با اشاره به الزام تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری قدس به رعایت اصول و مقررات پدافند غیرعامل گفت: برای تمامی مراکز مهم و ابنیه شهرداری قدس شناسنامه ایمنی تهیه خواهد شد.

رئیس اداره حراست شهرداری قدس:
 الزام تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری به رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل / تهیه شناسنامه ایمنی مراکز شهرداری قدس

رئیس اداره حراست شهرداری قدس با اشاره به الزام تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری قدس به  رعایت اصول و مقررات پدافند غیرعامل گفت: برای تمامی مراکز مهم و ابنیه شهرداری قدس شناسنامه ایمنی تهیه خواهد شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، رسول محمودی رئیس اداره حراست شهرداری قدس با اشاره به اهمیت مبحث پدافند غیرعامل اظهار داشت: دفاع غيرعامل در واقع مجموعه تمهيدات ،اقدامات و طرح هایی است که با استفاده از ابزار، شرايط و حتی المقدور بدون نياز به نیروی انسانی به صورت خود اتکا صورت گيرد و چنين اقداماتی از يک سو توان دفاعی مجموعه را در زمان بحران افزايش داده و از سوی ديگر پيامدهای بحران را کاهش و امکان بازسازی مناطق آسيب ديده را با کمترين هزينه فراهم می سازد.

وی افزود: با توجه تاکید شهردار محترم و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه پدافند غیرعامل شهرداری قدس، الزامات مربوط به رعایت و نظارت بر اجرای آئین‌نامه صیانت و حفاظت از اطلاعات، اسناد و مدارک پدافند غیرعامل طرح‌ها و پروژه‌ها، مراکز و تاسیسات حیاتی و حساس شهر باید در دستور کار و اجرای مدیران شهرداری، سازمان‌ها و واحدهای ذی‌ربط در سال ۹۸ قرار گیرد.

رئیس اداره حراست شهرداری قدس بیان کرد: مقرر شده است که در اجرای کلیه پروژه‌های آتی شهرداری قدس کلیه الزامات مبحث ۲۱ و پدافند غیرعامل رعایت شده و دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل برای کارکنان شهرداری قدس با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران برگزار شود.

محمودی گفت: اداره حراست شهرداری قدس به جهت اجرای مناسب پیوست پدافند غیرعامل یکی از کارشناسان مختص این امر را برای گذراندن دوره‌های آموزشی معرفی خواهد کرد و تمام مستندات، نقشه‌های مربوط به ساختمان‌های در دست اجرا و ساختمان‌های طراحی شده جهت اجرا به صورت فایل در اختیار اداره حراست قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اقدام دیگر شهرداری قدس در این خصوص، جمع‌آوری داده‌ها، اطلاعات و اسناد در خصوص مراکز مهم مانند فرهنگسراها، ساختمان مناطق شهرداری، ساختمان مرکزی، مجموعه باغ ملی و بوستان‌های بزرگ و به طور کلی تهیه شناسنامه ایمنی برای ساختمان‌ها و ابنیه شهرداری خواهد بود.

رئیس اداره حراست شهرداری قدس خاطرنشان کرد: تمام طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری بیش از ۲۰۰۰ متر مربع بایستی پیوست پدافند غیرعامل و الزامات مربوطه را رعایت کنند و به مشاورین و طراحان در حین طراحی پروژه‌ها ملزم به رعایت این اصول و مقررات در حین طراحی پروژه‌ها هستند.

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0