يکشنبه, 4 فروردين 1398
رو عنوان : در ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس:
عنوان : مشاركت شهروندان ركن اصلی مقابله با بحران‌ها است
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ 
عنوان گروه خبري : شهرداری .
منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

در ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس:
مشارکت شهروندان رکن اصلی مقابله با بحران‌ها است

مسعود مختاری، شهردار و رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس، در ششمین جلسه این ستاد به ارائه راهکارهایی به منظور بهبود عملکرد این ستاد اشاره و بر مشارکت شهروندان به عنوان رکن اصلی مقابله با بحران ها تأکید کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مسعود مختاری با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس، نیازمند نگرشی کلی نگر و فعال برای ارائه خدمات سریع و به موقع به شهروندان است، بیان داشت: به همین منظور باید اقدامات مهمی در راستای بهبود عملکرد ستاد مدیریت بحران مد نظر قرار گیرد که با این اقدامات و ارتقای بهره وری این مجموعه در سطح شهر، زمینه پاسخگویی سریع در هنگام بحران فراهم گردد.

شهردار قدس، افزود: یکی از مهمترین مواردی که باید در عملکرد ستاد مدیریت بحران بیش از پیش مد نظر قرار گیرد، توجه به ارزیابی وضع موجود در زمان بحران است؛ لذا ایجاد یک گروه ارزیابی مستقل که در هنگام بروز بحران ها به تمامی نقاط شهر وارسی نمایند و با شناسایی و مستند سازی موارد خطرآفرین، آن را به ستاد مدیریت بحران گزارش نمایند، بیش از هر موقع دیگری ضرورت دارد و باید نسبت به ایجاد آن اقدام نمود.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس، در ادامه تصریح کرد: از مزایای ایجاد گروه ارزیابی این است که علاوه بر گزارش سریع و به موقع مشکلات به ستاد مدیریت بحران در زمان بحران ها، موجب می شود تا مشکلات پیش آمده در سطح شهر پس از بحران نیز به فراموشی سپرده نشود و با مستندات موجود واحدهای مختلف شهرداری اقدام به رفع مشکلات کنند.

وی، بیان داشت: نیاز است تیمی متشکل از نیروهای خلاق و آشنا به مسائل فنی از معاونت های مختلف فنی و عمرانی، خدمات شهر، مدیریت ارتباطات و سازمان آتش نشانی، تحت عنوان گروه ارزیابی در سطح شهر تشکیل گردد تا بتوانند با مسئله یابی به موقع از تبدیل مسائل -که میتواند به آسانی برطرف گردد- به معضل و ایجاد بحران پیشگیری نمایند.
مختاری در ادامه گفت: نکته دیگری که باید برای بهبود و ارتقای عملکرد در مدیریت بحران مد نظر قرار گیرد، ایجاد راه های ارتباطی پاسخگو و فعال در طول شبانه روز در سطح واحدهای مختلف ستاد مدیریت بحران است که مهم ترین و کارآمدترین آنها، سیستم ۱۳۷ می‌باشد.

شهردار قدس، افزود: همچنین در سطح مناطق نیز سازمانها مکلف هستند، شماره تماسهای اضطراری خود را در سطح شهر اطلاع رسانی نمایند تا شهروندان بتوانند در مواقع بروز مشکل تماس بگیرند تا اقدامات لازم برای رفع مشکلات ایشان صورت پذیرد.
رییس ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس، بر لزوم حفظ، تعمیر و نگهداری تجهیزات خریداری شده برای استفاده به موقع تأکید کرد و گفت: باید از همه تجهیزات مورد استفاده ستاد مدیریت بحران به صورت منظم و عملیاتی بازدید گردد تا برای انجام عملیات در زمانهای بحرانی آماده سازی صورت گیرد.

وی همچنین در ادامه بیان داشت: نگهداری تجهیزات به منظور مواجهه با بحران در همه معاونت های شهرداری قدس باید با نگرش ویژه ای صورت گیرد و عوامل تعمیر و نگهداری تجهیزات بحران باید به صورت عملیاتی در رفع نواقص و آماده سازی ابزارهای ستاد اقدام نمایند.

مختاری، با بیان اینکه نقش شهروندان در هنگام بروز بحران ها مهمترین رکن رفع مشکلات به صورت سریع و بازگشت به وضعیت عادی حائز اهمیت است، تأکید کرد: نقش شهروندان در هنگام بروز بحران بسیار حائز اهمیت است زیرا شهرداری در هنگام وقوع بحرانها نمی‌تواند با نیروهای محدود خود به تمام شهر خدمات رسانی نماید، در همین راستا لازم است با انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی در سطح مساجد، مدارس و محلات شهر نسبت به آگاه سازی شهروندان برای انجام اقدامات لازم در هنگام بروز بحران، شهر را آماده مواجهه و مقابله با بحران کرد.

شهردار قدس در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر شهروندان در لحظه بروز بحران مشارکت نمایند، مسلماً ما به جای ۲۰۰ نیروی شهرداری ۳۰۰ هزار نفر عضو ستاد مدیریت بحران در شهر خواهیم داشت و چنین شهری هرگز به مشکل بر نخواهد خورد به همین دلیل مشارکت شهروندان رکن اصلی مقابله با بحران‌ها محسوب می شود.


تعداد بازدید : 47

بازگشت           چاپ چاپ         

DOURAN Portal V4.6.0.0

V4.6.0.0