يکشنبه, 5 خرداد 1398
رو عنوان : معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری قدس:
عنوان : 60 هزار مورد مكاتبات اداری موثر در سال 97 در شهرداری قدس
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ 
عنوان گروه خبري : شهرداری .
منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری قدس:
60 هزار مورد مکاتبات اداری موثر در سال 97 در شهرداری قدس

کامران محمد خانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری قدس ازانجام 60 هزار مکاتبه موثر در همه سطوح سازمانی، ثبت شده در دبیرخانه مرکزی این سازمان خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، کامران محمد خانی گفت: برجسته ترین شیوه شناخته شده برای اداره امور در سازمان ها بروکراسی است و ابزار بروکراسی مکاتبات اداری می باشد که حجم نامه های وارد شده به بایگانی یک سازمان می تواند نمایانگر ابعاد مختلف عملکرد یک سازمان باشد.

وی افزود: حجم مکاتبات وارده و صادره یک سازمان می تواند از دو بعد مورد مداقه قرار گیرد عملکرد بالا و بازدهی سازمان که از تعامل با سازمان ها و ادارات دیگر در جهت پیشبرد امور به وجود می آید یا عملکرد ضعیف که باعث ورود شکایات و درخواست های بسیار مردمی به سازمان است که نشان از ضعف مدیریتی دارد.

محمد خانی تصریح کرد: نسبتی که شاخص عملکرد یک سازمان را نشان می دهد را به عنوان شاخص بهره وری مکاتبات اداری می شناسند که با نسبت نامه های وارده و صادره ارتباط دارد و نشان می دهد که سیستم بروکراسی یک سازمان تا چه حد در جهت برنامه های خود حرکت کرده است و عملکرد آن در حوزه های مختلف چگونه است.

وی ادامه داد: در سال 97 میزان مکاتبات داخلی حدود 22 هزار و نامه های وارده 19 هزار مورد بوده است، همچنین نامه های صادره شهرداری که در بایگانی به ثبت رسیده است حدود 16 هزار مورد می باشد و 1500 مرسوله نیز از طریق اداره پست ارسال گردیده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به محقق شدن منابع پیش بینی شده، اجرای 34 پروژه عمرانی در سطح شهر و اقبال عمومی که شهروندان به اقدامات شهرداری قدس داشته اند نشان می دهد که ما در مسیر برنامه های تدوین شده راهبردی دستاوردهای خوبی را کسب نموده ایم و مدیران سازمان در سطوح وظیفه ای با کار تیمی توانسته اند به این برنامه ها جامه عمل بپوشانند.

وی در پایان بیان داشت: کارکنان شهرداری قدس همواره با پاسخگویی، حذف تشریفات و تسریع در رسیدگی به امور پاسخگوی نیازها و درخواست های شهروندان است و با آگاهی بخشی، آموزش و اطلاع رسانی صحیح در راستای پیاده سازی خط مشی های سازمان و بهبود روند های اداری در تحقق رسالت های سازمان تلاش خواهند کرد.


تعداد بازدید : 43

بازگشت           چاپ چاپ         

DOURAN Portal V4.6.0.0

V4.6.0.0