جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ 
  • تعداد بازدید : 223
  • کد خبر : ۱۲۰۴۸
مهندس شهلی شهردار قدس:
ضوابط و بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده شهرقدس ابلاغ شد
مهندس سعید شهلی شهردار قدس با بیان اینکه محدوده و ضوابط بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ابلاغ نهایی شده است، افزود: با توجه با ابلاغ توسط استاندار محترم و پیگیری و تاکید فرماندار محترم بر تسهیلگری در نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ایجاد انگیزه برای شهروندان و سازندگان، ضوابط و بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده ابلاغ شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس شهلی اظهار داشت: بافت‌های فرسوده و قدیمی شهرها به دلیل فرسودگی واحدهای مسکونی و ضعف زیرساخت‌ها منشأ بسیاری از مشکلات شهری می‌باشد که زمینه ناپایداری را در شهرها فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی قابل توجهی در شهرقدس هستیم که بخش بزرگی از این بافت‌های فرسوده در مرکز شهر قرار دارد، افزود: رفع این مشکلات در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی، به‌شدت نیازمند اقدامات همه‌جانبه در جهت احیاء، مرمت، بازسازی، نوسازی، توسعه و ساماندهی و به عبارت دیگر تجدید حیات شهری است.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌ها و پروژه‌های متعددی از جمله راه‌اندازی دفاتر خدمات توسعه و تسهیل‌گری، پیشنهاد بسته تشویقی مختص بافت فرسوده با هدف ایجاد انگیزه برای شهروندان و سازندگان در نوسازی، بهسازی و بازآفرینی، پیشنهاد افزایش تخفیفات عوارض ساختمانی در بافت فرسوده، اجرای پروژه‌های عمرانی محرک توسعه در بافت فرسوده با هدف ایجاد و افزایش سرانه‌های خدماتی در محله‌های کم‌برخوردار و... با هدف احیای این بافت‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه محدوده و ضوابط بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ابلاغ نهایی شده است، افزود: با توجه با ابلاغ توسط استاندار محترم و پیگیری و تاکید فرماندار محترم بر تسهیلگری در نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ایجاد انگیزه برای شهروندان و سازندگان، ضوابط و بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده ابلاغ شد.

شهردار قدس در تشریح جزئیات این بسته تشویقی گفت: تراکم مازاد تشویقی، ارائه تخفیفات ویژه در صدور پروانه ساختمانی، تخفیف مازاد در تجمیع پلاک‌های ریزدانه و معرفی جهت اخذ تسهیلات بانکی از جمله موارد ابلاغ شده در این بسته تشویقی است.

مهندس شهلی با بیان اینکه احیای بافت فرسوده مطابق با معیارها و ضوابط روز شهرسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری قدس است، تصریح کرد: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در شهر قدس نیازمند همت مسؤولان و مشارکت مردم است، چراکه تحقق این امر بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

شهردار قدس افزود: در تلاش هستیم اینگونه طرح‌های تشویقی باعث ایجاد انگیزه در شهروندان برای همکاری با شهرداری به منظور بهسازی و ساخت و ساز اصولی در این مناطق شویم. امید است با اجرای مطلوب طرح‌های بازآفرینی فضاهای شهری و انجام اقدامات زیربنایی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، شاهد ارتقای زیست شهری و احیای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرقدس باشیم.

شایان ذکر است، جزئیات بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

امتیاز :  ۲.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0