شنبه, 6 مرداد 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 127
  • کد خبر : ۱۲۰۴۹
مهندس شهلی شهردار قدس خبر داد:
شهرداری قدس در مسیر خودكفایی تولید گیاهان زینتی/ تكثیر و قلمه‌زنی ۱۰۰ هزار گیاه در مراكز تولید گیاهان زینتی شهرداری
مهندس سعید شهلی شهردار قدس با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلان مدیریت شهری مبنی بر تولید داخلی گل و گیاه با هدف کاهش هزینه‌ها در بازپیرایی و احیای فضای سبز شهری، از آغاز عملیات قلمه‌زنی و تکثیر گیاهان در گلخانه‌های سازمان فضای سبز شهرداری خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس شهلی در این زمینه اظهار داشت: در جهت تحقق اهداف مجموعه مدیریت شهری برای خودکفایی و افزایش تولیدات گیاهی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس اقدام به قلمه‌زنی و تکثیر گیاهان زینتی جهت استفاده در فضاهای سبز شهری نموده است.

شهردار قدس افزود: در سنوات گذشته بخشی از گیاهان مورد نیاز از خارج شهر خریداری و قسمتی نیز در مراکز تولیدی سازمان تأمین می‌گردید. با توجه به هزینه بالای خریداری و نقل و انتقال و احتمال هرگونه آسیب به گیاهان خریداری شده، شهرداری قدس تصمیم به تولید داخلی بخشی از گیاهان فصلی و دائمی مورد نیاز در گلخانه‌های سازمان گرفت تا ضمن کاهش هزینه‌ها در امر تولیدات، گیاهان مناسب و مطلوب با آب و هوای شهر قدس را تولید نماید.

وی ادامه داد: از آغاز دوره ششم مدیریت شهری، چند گلخانه نیز توسط شهرداری قدس در راستای تحقق اهداف یادشده احداث شده و قابل بهره‌برداری می‌باشد.

مهندس شهلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار قلمه از انواع گل‌های نسترن سفید، محمدی و رزماری در گلخانه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قدس تکثیر شده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0