جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۱۱/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 474
  • کد خبر : ۶۶۹۱
شهردار قدس:
توسعه پایدار شهری، ثمره توزیع متوازن امكانات با اولویت مناطق كم برخوردار است
مسعود مختاری شهردار قدس، ضمن تأکید بر ضرورت محرومیت‌زدایی و ساماندهی مناطق کم برخوردار، اظهار داشت: توسعه پایدار شهری، ثمره توزیع متوازن امکانات با اولویت مناطق کم برخوردار است.

شهردار قدس:
توسعه پایدار شهری، ثمره توزیع متوازن امکانات با اولویت مناطق کم برخوردار است

مسعود مختاری شهردار قدس، ضمن تأکید بر ضرورت محرومیت‌زدایی و ساماندهی مناطق کم برخوردار، اظهار داشت: توسعه پایدار شهری، ثمره توزیع متوازن امکانات با اولویت مناطق کم برخوردار است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مسعود مختاری، با بیان اینکه شکل گیری برخی از مناطق شهر قدس، ناشی از رشد بی ضابطه و سکونتگاه های غیر رسمی بوده است، بیان داشت: محله هایی مانند محمد آباد، خیابان چمن، شهرک بهشتی(خیابان نفت)، خیابان گودرزی، شهید عالمی، خیابان شاه بوداغیان و خیابان کاج و ... از جمله محلات شهر هستند که ویژگی هایی مانند تراکم جمعیتی بالا و کم بهره از سرانه های عمومی و زیرساخت های عمرانی، این محلات را جزو بافت های آسیب پذیر شهر قرار داده است.

وی، افزود: با توجه به اینکه رشد و توسعه محلات شهر و توزیع عادلانه امکانات در آنها، موجب بهره وری هزینه ها در سایر مناطق شهر می شود، محروم بودن برخی از مناطق شهر از امکانات و زیرساخت های مناسب، کاهش بهره وری اجرای پروژه ها در سایر نقاط به دلیل بارگزاری بیش از حد فعالیت و جمعیت بر آن ها را به دنبال خواهد داشت.
شهردار قدس، با بیان اینکه هدف گذاری احداث و افتتاح بیشتر پروژه های عمرانی در سطح شهر با اولویت مناطق کم برخوردار انجام می پذیرد، تصریح کرد: این شهرداری مهمترین راهبرد خود را بر مبحث "بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده" قرار داده و با پیگیری های مصرانه ای که برای تخصیص تسهیلات به منظور بازآفرینی بافت های فرسوده شهر در سطح شهرستان و استان تهران صورت گرفته، این شهر به یکی از شهرهای پیشرو در جذب اعتبارات تبدیل شده است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه همه تلاش و توان مجموعه مدیریت شهری به تعریف و اجرای پروژه های شهری در مناطق کم برخودار معطوف شده است، بیان داشت: در بودجه سال آینده نیز پروژه های شهری نظیر پروژه های فنی و عمرانی، فرهنگی و خدماتی به سمت محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار از سرانه های عمومی هدایت خواهد شد زیرا به اعتقاد مجموعه مدیریت شهری، توسعه پایدار شهری، حاصل و ثمره مستقیم توزیع متوازن امکانات با اولویت مناطق کم برخوردار است.
 

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس
امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0