پنج‌شنبه, 13 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 185
  • کد خبر : ۷۲۶۴
مسعود مختاری، شهردار قدس:
تهیه نقشه ۵ ایستگاه آتش نشانی اصلی و فرعی در شهرقدس
مسعود مختاری شهردار قدس از تهیه نقشه جهت احداث ۵ ایستگاه آتش‌نشانی اصلی و فرعی در نقاط مختلف شهرقدس خبر داد.

مسعود مختاری، شهردار قدس:
تهیه نقشه ۵ ایستگاه آتش نشانی اصلی و فرعی در شهرقدس

مسعود مختاری شهردار قدس از تهیه نقشه جهت احداث ۵ ایستگاه آتش‌نشانی اصلی و فرعی در نقاط مختلف شهرقدس خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مسعود مختاری شهردار با اشاره به تهیه نقشه ۵ ایستگاه آتش نشانی در شهرقدس اظهار داشت: متناسب با رشد و توسعه جوامع، عملکرد و وظایف آتشنشانان نیز گسترده‌تر شده و آتشنشانان نیازمند محیط مناسبتر و امکانات بیشتری هستند.

وی افزود: به تبع این موضوع، ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز که از حیاتی‌ترین زیرساخت‌های شهری محسوب می‌شوند، نیازمند به روز شدن و توسعه می باشند.

شهردار قدس تصریح کرد: شهرقدس با توجه به تراکم جمعیتی بسیار بالا در مساحت جغرافیایی، محدود و ۸ برابری شهر تهران، نیاز به تعبیه ایستگاه‌های آتش نشانی مدرن و جدید دارد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه کم بودن عرض معابر و محلات شهر قدس و همچنین میزان پراکندگی ایستگاه های آتش نشانی به منظور پوشش امدادی در زمان حیاتی نیازمند احداث چند ایستگاه دیگر در شهر می باشیم.

شهردار قدس خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین چالشهای سازمانهای خدمات اضطراری و حیاتی مانند سازمان آتش نشانی، ارائه خدمات در سطح استاندارد به تمامی افراد جامعه با صرف حداقل زمان ممکن است و از وظایف سازمانهای آتش‌نشانی ارتقای سطح توان خدمات رسانی و تضمین امنیت جانی و مالی شهروندان ، به کمک تجهیزات و امکانات به روز و پیشرفته می باشد.

مختاری گفت: از برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در راستای ارتقا امکانات آتش‌نشانی شهرقدس، تهیه نقشه جهت احداث ۲ ایستگاه اصلی در شهرک بهشتی و شهرک فرزان با توجه به رشد جمعیت در این مناطق است که در بالابردن سطح امنیت این مناطق موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به دسترسی سخت و زمان‌بر در ماموریت‌های آتش‌نشانی به مناطق متراکم و کم‌برخوردار شهرقدس، پیگیری تهیه نقشه ۳ ایستگاه فرعی انجام شد تا سرعت امدادرسانی در عملیا‌ت‌های آتش‌نشانی افزایش یابد.


مهندس مختاری، شهردار قدس در پایان یادآور شد: بردن سطح آموزش و آگاهی شهروندان به لحاظ رعایت نکات ایمنی در کاهش حوادث موثر بوده و این آموزش ها هم برای شهروندان و هم برای کادر عملیاتی که با حوادث و حریق در ارتباط هستند، لازم و ضروری است.

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0