جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۵/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 406
  • کد خبر : ۷۴۴۴
شهردار قدس:
طرح برخورد با دستفروشان بلوار ۴۵ متری انقلاب
مهندس مختاری شهردار قدس از انجام و پیگیری طرح برخورد با موضوع سد معبر و دستفروشان بلوار ۴۵ متری انقلاب با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مقام دادستانی شهرستان قدس خبر داد.

شهردار قدس:
طرح برخورد با دستفروشان بلوار ۴۵ متری انقلاب

مهندس مختاری شهردار قدس از انجام و پیگیری طرح برخورد با موضوع سد معبر و دستفروشان بلوار ۴۵ متری انقلاب با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مقام دادستانی شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، شهردار قدس اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با دکتر کاویانی دادستان محترم در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص مزاحمت و سد معبر دستفروشان بلوار ۴۵ متری انقلاب در ساعات پایانی روز و نیمه شب، ساماندهی و برخورد با این موضوع در دستور کار واحد سد معبر شهرداری قدس قرار گرفت.

وی افزود: با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری‌ها، هرگونه ایجاد آلودگی و مزاحمت و سد معابر و ایجاد اختلال در تردد شهروندان، سو استفاده از فضای پیاده روها بر خلاف قوانین شهری می باشد و شهرداری می تواند از طریق مراجع قانونی با اینگونه موارد برخورد کند.

شهردار قدس بیان داشت: با توجه به عادت در روزهای پایانی سال و عادت به وجود آمده بساط دستفروشان در معابر اصلی شهر و به ویژه بلوار ۴۵ متری انقلاب، در این زمان به خصوص شهرداری قدس با تسامح با این موضوع برخورد می‌کند.

مهندس مختاری گفت: طی روزهای اخیر با توجه محدودیت امکانات و نیرو تا ساعت ۱۱ شب معابر شهر برای جلوگیری و برخورد با دستفروشان و سد معبر رصد می‌شود و متاسفانه برخی دستفروشان بعد از این ساعت و در نیمه شب از فضای به وجود آمده سوءاستفاده و اقدام به بساط در بلوار ۴۵ متری انقلاب می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه جلسات برگزار شده و با هماهنگی فرمانداری، دادستانی و نیروی انتظامی تصمیم بر برخورد با این موضوع گرفته شد و شهرداری قدس با هماهنگی مقام قضایی وارد این موضوع شد.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: با بسیج نیروهای واحد سد معبر شب گذشته از ساعت ۹ شب به بعد طرح پیشگیری و مقابله با سد معبر و مزاحمت دستفروشان در بلوار ۴۵ متری انقلاب به عنوان اولین قدم اجرا شد و تا ساعات بامداد ادامه داشته و هدف اصلی جلوگیری از ایجاد بساط در این خیابان بود.

مهندس مختاری تصریح کرد: این طرح به عنوان اولین قدم انجام شد و با توجه به اجرای این طرح موردی از سد معبر در شب گذشته گزارش نشد و این موضوع در شب‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات انجام شده،  افراد و دستفروشانی که از این طرح و عدم بساط در بلوار ۴۵ متری انقلاب تمکین نکنند، با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، گزارش مربوطه به همراه مستندات به مقام قضایی ارسال خواهد شد و ضمن ایجاد سوء سابقه با فرد مربوطه برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

 شهردار قدس در خاتمه بیان داشت: به دلیل وجود شیوه های کسب و کار سنتی و دستفروشی، بعضا موارد این چنینی  مشاهده می گردد تلاش می شود ضمن آگاهی بخشی و القای احساس مسئولیت به شهروندان، گام های مثبتی در جهت ایجاد مشارکت و همکاری میان مدیریت شهری و شهروندان در جهت ساماندهی معابر صورت پذیرد و در آینده این طرح با جدیت بیشتری در سطح شهر قدس اجرایی خواهد شد.

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0