پنج‌شنبه, 20 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۶/۲۸ 
  • تعداد بازدید : 193
  • کد خبر : ۷۵۷۶
next    /  2 prev
گزارش ویژه خبری/
بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از ادارات شهرداری و پروژه های عمرانی در حال اجرای شهر قدس
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران به همراه مسئولین شهری قدس از ادارات شهرداری و پروژه های عمرانی در حال اجرای شهر قدس بازدید نمود.

گزارش ویژه خبری/

صبح امروز با حضور مسئولین شهری قدس:
بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از ادارات شهرداری و پروژه های عمرانی در حال اجرای شهر قدس

صبح امروز، 28 شهریور ماه، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بازدیدی به همراه حسین چناقچی رییس شورای اسلامی، مسعود مختاری شهردار و نقی علی وند عضو شورای اسلامی شهر قدس، از بخش های مختلف شهرداری قدس و برخی پروژه های شاخص سطح شهرستان بازدید نمود و ضمن انجام بررسی های لازم، راهکارهایی را در خصوص انجام بهتر امور مطرح کرد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بازدیدی از قسمت های مختلف شهرداری قدس و برخی پروژه های سطح شهرستان قدس، ضمن آگاهی از روند انجام امور و بررسی نحوه انجام فرآیندهای اجرایی، به ارائه دیدگاه هایش در خصوص مسائل مختلف پرداخت.

بنابر این گزارش، تقی زاده در بازدید از کمیسیون ماده 100 شهرداری قدس، بر نظارت دقیق و اعمال قوانین در زمینه تخلفات شهری تاکید کرد و گفت: باید در خصوص مغایرت های اصول فنی، مهندسی و بهداشتی ساخت و ساز های سطح شهر و تعیین تکلیف در خصوص آرای صادره به ویژه در بخش تخریب، به طور جدی ضوابط اجرایی مورد توجه قرار گیرد و تا پایان فرآیند نیز پیگیری های لازم صورت پذیرد.

وی افزود: موضوع اعمال نظارت بحثی جدی و غیر قابل اغماض است و در صورت وجود تخلفات، موضوعات مطروحه در کمیسیون ماده 100 تا صدور رای قطعی پیگیری و در صورت مشاهده تخلفات ناظران، از طریق تبصره ماده 7 تقاضای رسیدگی انجام می پذیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، به بررسی برخی پرونده هایی که دارای بن بست تصمیم گیری و یا نیازمند اعلام نظر مراجع بالادستی بودند، پرداخت و تصریح کرد: روندهای اداری و اجرایی کمیسیون ماده 100 باید روشن، شفاف و مطابق اصول قانونی باشد و هیچگونه ملاحظاتی در آرای صادره صورت نگیرد.

وی همچنین از اداره شهرسازی شهرداری قدس بازدید نمود و ضمن کسب اطلاعاتی در خصوص مبنای اعطای تراکم و نحوه اجرای آن ها در شهر قدس، از روند رسیدگی به پرونده های شهرسازی،نحوه صدور مجوزها، میزان فعالیت ها و صدور پروانه ها در سطح شهر آگاه شد و به همراه مسعود مختاری شهردار قدس، محل های بافت فرسوده شهری و محل پروژه های بازآفرینی شهری را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

وی در این بازدید ضمن حضور در ساختمان مرکزی شهرداری قدس، ضمن دیدار با مسئولان واحدهای مختلف به صورت سرزده به بررسی موضوعات مطرح شده از سوی مراجعه کنندگان پرداخت و در مواردی دستورات لازم را برای رسیدگی به موضوعات مطروحه شهروندان صادر نمود.

در این بازدید همچنین از ساختمان معاونت خدمات شهری شهرداری نیز دیدار صورت گرفت و در خصوص نحوه تقسیم بندی و مدیریت خدمات رسانی به مناطق و نواحی شهری بویژه در حوزه مدیریت پسماند مسائلی مطرح و بررسی گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در ادامه بازدید خود از برخی پروژه های عمرانی در حال اجرای در سطح شهر نیز بازدید نمود و بیان داشت: لزوم اولویت بندی پروژه های عمرانی سطح شهر و استفاده بهینه از مصالح و منابع با هدف بهره وری بیشتر پروژه ها مساله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان قدس بازدید نمود و ضمن تاکید بر انجام کار اصولی و مهندسی با رعایت استفاده از مصالح مناسب تاکید کرد و گفت: صرف منابع بدون کارایی و اثر بخشی لازم ضمن نداشتن عمر کافی موجب اتلاف منابع و سرمایه های شهری می گردد و سودآوری پروژه های عمرانی را از طریق عبور از زمانبندی مورد انتظار، دوباره کاری و بالا بردن هزینه های حفظ و نگهداری تحت الشعاع قرار خواهد داد.

تقی زاده ضمن بازدید از همه بخش های بیمارستان، بر به ثمر رسیدن هر چه سریعتر این پروژه مهم برای رفاه حال شهروندان قدس تاکید نمود و خواستار رعایت الزامات فنی و مهندسی و استانداردهای ساختمان سازی برای احداث زیرساختی مورد نیاز و ماندگار برای شهروندان شد.

همچنین زیر گذر اسماعیل آباد و وجود تضادهای اجرایی بر سر این پروژه زیر نگاه نکته سنج معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران قرار گرفت و از طریق تماس هایی دلایل ناهماهنگی و ایستایی پروژه را از مسئولان ذیربط جویا گردید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در پایان نیز از حاشیه رودخانه و روند اجرایی مسائل مربوط به آزادسازی حاشیه آن را بازدید به عمل آورد.

 

 

 

 

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0