جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 243
  • کد خبر : ۷۹۸۳
بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری قدس در سال ۹۸/ لزوم توجه ویژه دولت و مجلس به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
شهردار قدس با اشاره به لزوم توجه ویژه دولت و مجلس به موضوع بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها به منظور جلوگیری از فرسودگی بیشتر، گفت: از ابتدای سال ۹۸، به منظور ارتقا کیفی خدمات ارائه شده ۱۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری قدس بازسازی شد.

شهردار قدس:
بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری قدس در سال ۹۸/ لزوم توجه ویژه دولت و مجلس به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

مهندس مختاری، شهردار قدس با اشاره به لزوم توجه ویژه دولت و مجلس به موضوع بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها به منظور جلوگیری از فرسودگی بیشتر، گفت: از ابتدای سال ۹۸، به منظور ارتقا کیفی خدمات ارائه شده ۱۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری قدس بازسازی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس مسعود مختاری شهردار قدس با اشاره به بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری قدس از ابتدای سال ۹۸ اظهار داشت: امروزه با رشد مالکیت و گرایش روزافزون مردم به استفاده از خودروهای شخصی، سبب افزایش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی شده است، از این رو در دیدگاه‌های معاصر شهرسازی رویکرد توسعه حمل و نقل محور با با گرایش به گسترش حمل و نقل عمومی و توسعه شهرها بر مبنای آن یکی از راهکارهای مقابله با این جریان است.

وی افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل در طراحی سیستم‌های طراحی شهری، تدوین برنامه‌های جامع شهری با هدف بیشترین تطابق ممکن میان سیاست‌های شهرسازی و کاربری زمین و سامانه‌های حمل و نقل شهری بهینه با توجه به خصوصیات شبکه شهری است.

شهردار قدس بیان داشت: از مهم‌ترین تاثیرات و مزایای توسعه حمل و نقل محور می‌توان به کاهش استفاده از خودرو شخصی، کاهش ترافیک، بهبود کیفیت هوا، کاهش مصرف انرژی، طرح شیوه‌های مختلف سفر مانند پیاده روی و حمل و نقل همگانی، کاهش ازدحام و شلوغی، کاهش آلودگی‌های صوتی، بهبود سلامت و ایمنی عمومی و بهبود دسترسی به فضاهای عمومی است نیز و بخشی از اهداف توسعه پایدار به شمار می‌آید.

مهندس مختاری گفت: شهرقدس با توجه به مساحت محدود و تراکم جمعیتی بالا و عدم تعریف زیرساخت‌های مناسب با افزایش روزافزون جمعیت، نیاز مبرمی به توسعه زیرساخت‌های مورد نظر شبکه حمل و نقل عمومی به منظور افزایش استقبال مردمی دارد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب در این حوزه از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری قدس بوده و در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۴۰ هزار نفر از خطوط ۴ گانه اتوبوسرانی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر برای تردد برون شهری استفاده می‌کنند که پیش بینی افزایش این رقم نیز می‌رود.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: شهرداری قدس در هر سال به منظور رفاه حال شهروندان و کمک به بهره‌برداران ناوگان اتوبوسرانی شهرقدس، اقداماتی همچون توزیع روغن موتور رایگان، توزیع لاستیک با نرخ دولتی، اختصاص یارانه بلیت، اختصاص یارانه پیمایشی و جایگزینی، بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های موجود را انجام می‌دهد.

مهندس مختاری تصریح کرد: به همین منظور از ابتدای سال ۹۸، ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی شده و به منظور استفاده در اختیار شهروندان محترم قدس قرار گرفته است.

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0