جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 499
  • کد خبر : ۸۳۳۴
شهردار قدس در تشریح عملکرد مدیریت شهری در سال 98:
آمارهای مربوط به شاخص‌های توسعه شهری، بیانگر ارتقای سرانه‌های عمومی در شهرقدس است
شهردار قدس در تشریح اقدامات و فعالیت‌های شهرداری در سال 98 گفت: آمارهای مربوط به شاخص‌های توسعه شهری در سالی که گذشت، بیانگر رشد و ارتقای سرانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، رفاهی و خدماتی می‌باشد که رسیدن به استانداردهای توسعه شهری را دست‌یافتنی تر کرده‌ است.

شهردار قدس در تشریح عملکرد مدیریت شهری در سال 98:
آمارهای مربوط به شاخص‌های توسعه شهری، بیانگر ارتقای سرانه‌های عمومی در شهرقدس است

شهردار قدس در تشریح اقدامات و فعالیت‌های شهرداری در سال 98 گفت: آمارهای مربوط به شاخص‌های توسعه شهری در سالی که گذشت، بیانگر رشد و ارتقای سرانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، رفاهی و خدماتی می‌باشد که رسیدن به استانداردهای توسعه شهری را دست‌یافتنی تر کرده‌ است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس مسعود مختاری با بیان اینکه علی‌رغم بحران‌های متعددی که در سال 98 گریبانگیر کشور و به تبع آن شهرمان نیز شد، روند توسعه و پیشرفت شهرقدس به طور مطلوبی تحقق یافت، تصریح کرد: اعداد و ارقام شاخص‌های توسعه شهری در سالی که پشت سر گذاشتیم، حاکی از رشد و ارتقای سرانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، رفاهی و خدماتی می‌باشد که رسیدن به استانداردهای توسعه شهری را دست‌یافتنی تر و نزدیک‌تر کرده‌ است.

وی اظهار داشت: فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری در سال جاری نیز در ادامه مسیر و نقشه راه ترسیم شده در دوره پنجم مدیریت شهری برای توسعه کمی و کیفی شهر بوده است. در این دوره، برنامه پنجساله توسعه شهرقدس را تدوین کرده‌ایم و خود را ملزم به رعایت این برنامه می‌دانیم، به‌گونه‌ای که تمامی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات شهرداری بر آن استوار است. اجرای اصولی و دقیق برنامه پنجساله توسعه موجب شد بودجه‌های سنواتی 2 سال‌ گذشته کاملا تحقق یابد و طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی به طور کامل اجرایی شود. در سال 99 نیز که سومین سال اجرای این برنامه است، سعی خواهد شد اقدامات شهرداری بر بستر همین برنامه پیش رود.

شهردار قدس یکی از اهداف اصلی برنامه پنجساله توسعه شهرقدس را ارتقای سطح سرانه‌های عمومی و رساندن آنها به استانداردهای کشوری عنوان کرد و افزود: بر همین مبنا، پروژه‌های متعددی در حوزه‌های فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و خدماتی اجرا شده است که سرانه‌های عمومی را ارتقا داده است. به عنوان نمونه با احداث و بازسازی بیش از 45 بوستان در سطح شهر که احداث 10 بوستان جدید در سال جاری محقق شده است، سرانه فضای سبز از 6 مترمربع به حدود 10 مترمربع افزایش یافته است که نشان‌دهنده رشد 35 درصدی نسبت به سال 96 می‌باشد. به عنوان نمونه، احداث بزرگ‌ترین پارک تفریحی‌-توریستی منطقه غرب استان تهران تحت عنوان بوستان «آب‌شن» شامل فضای سبز، دریاچه و اماکن تفریحی و توریستی از جمله پروژه‌های شاخصی است که عملیات اجرایی آن از سال 98 آغاز شده است. با احداث و بهره‌‌برداری از این مجموعه‌ 40 هکتاری بخش بزرگی از نیازهای مردم به فضای سبز و محیط‌های تفریحی تامین می‌گردد و با احتساب آن به سرانه استاندارد کشوری در حوزه فضای سبز نزدیک‌تر خواهیم شد.

مختاری ادامه داد: بازسازی 13 بوستان قدیمی، احداث کانال زردآب، بازسازی غرفه‌های تجاری سازمان میادین، احداث بلوار جنب دانشگاه آزاد، ساختمان شماره 2 منطقه 2، خانه فرهنگ جوادآباد، کانال هدایت آب‌های سطحی باهنر، سوله مدیریت بحران بوستان حنانه، سالن ورزشی منطقه یک، استخر سازمان موتوری، ستاد مدیریت بحران باغ ملی، توسعه خانه جوان، بوستان نفت پارس، پیست دوچرخه‌سواری باغ ملی، مسجد جواد‌الائمه، دیوارکشی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، تکمیل مصلای شهر و پروژه‌های متعدد آسفالت، پیاده‌روسازی و جدولگذاری معابر از دیگر پروژه‌های شاخص عمرانی است که در سال 98 اجرایی شده است. همچنین 5 قطعه زمین از سوی شهرداری قدس به اداره آموزش و پرورش اهدا شد تا سرانه آموزشی شهرقدس به مراتب ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده و مناطق کمتر توسعه‌یافته مورد توجه ویژه مدیریت شهری می‌باشد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، احداث یک فرهنگسرا و یک بوستان در هر محله و توسعه زیرساخت‌های ورزشی از جمله احداث سالن‌های ورزشی و استخر در برنامه‌ریزی‌های کلان شهری مدنظر قرار دارد. توسعه متوازن شهر و توزیع زیرساخت‌ها در نقاط مختلف شهر از سیاست‌های کلان شهرداری است که با هدف تحقق عدالت اجتماعی، احیای بافت فرسوده و اجرای اصول بازآفرینی شهری صورت می‌پذیرد.

شهردار قدس به اختصاص 40 درصد از بودجه‌های عمرانی شهرداری به ایجاد و بازسازی زیرساخت‌های مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد و گفت: در همین راستا 17 پروژه‌ بازآفرینی شهری در این مناطق در سال جاری اجرایی شده است که می‌توان به  پروژه ساماندهی و احیای خیابان امام سجاد(ع)، ساماندهي و احيای محور آزادی، جابه‌جایی ترمینال مسافربری به انتهای بلوار کلهر، احداث ترمینال درون‌شهری در محدوده شورای جنوبی، نمایشگاه دائمی صنعت، پروژه 1200 واحدی مسکن پشتیبان، خانه مشق، روشنایی معابر، ساماندهی مسیر رودخانه و احداث فضای سبز در حریم و بستر مازاد، احداث بوستان خانواده، هدایت آب‌های سطحی در جاده شهدای اصناف، کفپوش و پیاده‌روسازی در شهرک عزیزی، ساماندهی معابر در خیابان‌های شهید عالمی و قدس، کفپوش و پیاده‌روسازی در شورای جنوبی، تخصیص سهمیه 450 تن قیر از محل اعتبارات ملی بازآفرینی، خانه فرهنگ استقلال در محله هدف شورای جنوبی و خانه فرهنگ استاد شهریار در محله هدف شهید عزیزی اشاره کرد.

وی در ادامه به افزایش بیش از 100 درصدی آسفالت، جدولگذاری و پیاده‌روسازی معابر شهرقدس نسبت به 3 سال گذشته اشاره و بیان کرد: در سال 98 پروژه‌های متعددی در این حوزه انجام گردید که هم شامل احداث معابر جدید و هم ساماندهی معابر موجود بوده است. در سالی که گذشت بیش از 445 هزار مترمربع آسفالت، بیش از 50 هزار متر جدولگذاری و بیش از 113 هزار مترمربع پیاده‌روسازی به مرحله انجام رسیده است.

مختاری در تشریح اقدامات مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی، به خرید و بازسازی 15 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قدس در سال ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری قدس در هر سال به منظور رفاه حال شهروندان و کمک به بهره‌برداران ناوگان اتوبوسرانی شهرقدس، اقداماتی همچون توزیع روغن موتور رایگان، توزیع لاستیک با نرخ دولتی، اختصاص یارانه بلیت، اختصاص یارانه پیمایشی و جایگزینی، بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های موجود را انجام می‌دهد. به همین منظور در سال سپری شده بیش از 35 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بهره‌برداران ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافت. همچنین اعطای تسهیلات بلاعوض به منظور بازسازی 100 دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار قدس در پایان گفت: در سال آینده نیز مجموعه شهرداری همراه و همگام با اعضای محترم شورای اسلامی شهر اهداف و برنامه‌های خود را که همانا دستیابی به یک شهر پویا، توسعه‌یافته، هوشمند و سبز می‌باشد، دنبال خواهد نمود و با تکمیل پروژه‌های در حال اجرا و طراحی و اجرای پروژه‌های جدید در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده گام خواهد برداشت. طرح‌ها و پروژه‌های مهم و خوبی برای اجرا در سال آتی تعریف شده است که با بهره‌برداری از آنها شاخص‌های توسعه شهرقدس به مراتب ارتقا خواهد یافت. افزایش سرانه‌های عمومی، توسعه زیرساخت‌های شهری، تحقق شهر هوشمند، اصلاح ساختار و تسهیل خدمات شهرداری، ساماندهی معابر شهری، نوسازی و احیای بافت فرسوده، اجرای پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی ازجمله پوشش انهار و کانال‌های روباز و... از مهم‌ترین محورهای توسعه‌ شهری است که اگرچه در سال‌های اخیر گام‌های بزرگ و خوبی برای تحقق آنها برداشته شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی باقی‌ است که می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق به این هدف رهنمون شد.

 

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0