پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۲/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 246
  • کد خبر : ۸۵۳۰
گزارش ویژه عملکرد اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی؛
انعكاس عملكرد مدیریت شهری قدس در سایه تلفیق تخصص و شفافیت/ حركت اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در راستای مسئولیت اجتماعی
ميثم آل حبیب مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس ضمن تبريك ۲۷ ارديبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی و اشاره به اهمیت مقوله اطلاع رسانی دقیق و شفاف به شهروندان در فضای رسانه‌ای كنونی و جنگ نرم دشمن و حركت اداره ارتباطات و امور بين‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در راستای مسئوليت اجتماعی و افزايش سطح اعتماد ميان مردم و دستگاه‌های اجرايی، به بیان وظایف، اهداف و گزارش عملکرد اداره ارتباطات و امور بین الملل در سال ۹۸ پرداخت.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، میثم آل حبیب مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی به تمامی فعالان این عرصه در خصوص عملکرد یکساله اداره ارتباطات و امور بین الملل اظهار داشت: با توجه به توسعه ابزارهای رسانه‌ای، شکل گیری فضای مجازی و تغییر ذائقه عمومی با شبکه‌های اجتماعی متعدد و استفاده طیف وسیعی از جامعه از فناوری های نوین، اطلاع رسانی وارد عصرجدیدی از تکامل شده است. 

وی افزود: امروزه با تغییر کلی رویکرد اطلاع رسانی در سطح کلان، نقش و وظیفه مهم و خطیر روابط عمومی ها بیش از پیش در معادلات اطلاع رسانی احساس می شود و برخلاف دیدگاه غالب عمومی روابط عمومی یکی از مهم ترین نقش های یک سازمان را بازی می کند. 

مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس بیان داشت: یک واحد روابط عمومی با انجام اقدامات تخصصی و بسترسازی مناسب می‌تواند با تنظیم ارتباط دو سویه میان افکار عمومی و اعتماد سازی، فعالیت نهاد و سازمان مربوطه را در دورنمای معین تنظیم کند.   

آل حبیب گفت: روابط عمومی باید در قامت یك نهادی فعال، پویا و استاندارد و کارآمد بتواند با بهره گیری از شیوه های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی و رویکرد نوین گرایی در راستای اطلاع رسانی دقیق بر محور صداقت و شفافیت به منظور همدلی اجنماعی گام بردارد.

وی ادامه داد: امروزه با عنایت به بیانات رهبری معظم انقلاب مبنی بر قرار داشتن در جنگ نرم با دشمنان اسلام و انقلاب و تلاش دشمن برای سیاه نمایی عملکرد و دستاوردهای بیش از ۴ دهه انقلاب اسلامی روابط عمومی‌ها در خط مقدم این جنگ قرار دارند و با فعالیت دقیق و سریع خود می توانند در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان موثر باشند.

مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در بخش دیگری از  سخنان خود خاطرنشان کرد: اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس با نگاه مثبت و مفید مهندس مختاری شهردار محترم قدس تلاش خود را بر آن نهاده است که با رعایت اصول حرفه ای کار رسانه ای، شفافیت و صداقت ضمن ارائه عملکرد مجموعه مدیریت شهری قدس در راستای حق قانونی شهروندان و اعتماد سازی همگانی، بر محور مسئولیت اجتماعی و همگانی گام بردارد و فعالیت خود را هیچ گاه به انجام وظایف سازمانی محدود نکند.

آل حبیب گفت: این اداره در سال ۱۳۹۸ در راستای ایفا مسئولیت اجتماعی خو در برحه های مختلف زمانی همچون سیل، آلودگی هوا و بحران کرونا نسبت به انجام  اطلاع رسانی در راستای آگاه سازی عمومی اقدام کرده است و تلاش بر آن بوده است تا در حوزه پدافند غیرعامل اطلاعات مورد نیاز به زبان ساده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

 وی ضمن دعوت به مشاهده و مطالعه بخشی از وظایف، اهداف و عملکرد اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس تصریح کرد: این اداره با تبعیت از سیاستهای کلان نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید همواره به موضوع اطلاع رسانی و آگاه سازی به عنوان یکی از حقوق اجتماعی و شهروندی مردم نگاه می کند و با رعایت اصول صداقت، امانت داری و انصاف در این حوزه، به این امر خطیر و حساس می پردازد.

اهداف کلان و راهبردی اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس:

۱- سیاست گذاری از طریق افکار سنجی و نظرسنجی و رساندن اطلاعات حیاتی به راس سازمان در خصوص عملکرد سازمانی

۲- هماهنگی و تعامل با سایر واحدها، ادارات و سازمان های شهرداری قدس به منظور اجرای هماهنگ  برنامه های شهرداری

۳- هماهنگی و فراهم نمودن ملزومات لازم برای برگزاری، مراسمات، جلسات و دیدارهای مدیران ارشد سازمان بویژه شهردار محترم

۴- تقویت ارتباطات مردمی، بوسیله ایجاد ابزارهای دریافت پیام های مردمی در پلتفرم های مختلف و طبقه بندی داده های مختلف

۵- در بعد اجتماعی و فرهنگی، نقش مشارکتی و سیاستگذاری سازمانی به وسیله نیازسنجی و الزامات ایجاد شده مناسبتی و هماهنگی همه ادارات درگیر در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی

۶- تهیه و تولید محتوای لازم در انعکاس عملکرد سازمان در همه حوزه ها و پلتفرم های اطلاع رسانی سرفصل مهمترین وظایف،  عملکرد و اقدامات اداره ارتباطات و امور بین‌الملل

 شاخص های اطلاع رسانی

انتشار بیش از ۱۸ هزار پیام در سال ۹۸ در پلتفرم های ارتباطی شهرداری قدس

اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس با توجه به وظایف ذاتی سازمانی و احتساب به عنوان پیشانی سازمان ، مهم ترین قسمت فعالیت خود را به حوزه اطلاع رسانی، خبر و آموزش اختصاص داده است که با توجه به نگاه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی قدس در خصوص حق قانونی شهروندان جهت اطلاع از تصمیمات و اقدامات جاری مدیریت شهری، از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس هم اکنون به منظور اطلاع رسانی دقیق و سریع در ۶ پلتفرم ارتباطی از قبیل، سایت خبری، شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام، سروش، ایتا، بله و ... فعال است که در طول شبانه روز فعال بوده و به انعکاس مهمترین رویداد های شهر می پردازد و روزانه به طور متوسط ۴۰ - ۵۰ پیام در حوزه های اطلاع رسانی، فرهنگ شهروندی، هویت و برندینگ شهر و ... منتشر‌ می نماید.

در سال ۹۸ انعکاس و اطلاع رسانی بیش از ۱۸۰۰۰ مورد اخبار، عکس نوشته، گزارش ویژه خبری، یادداشت، انتشار پیام شهروندی، پادکست، ویدئو و به نوعی ابعاد مختلف مدل ژورنالیست اطلاعرسانی صورت گرفته است که می توان گفت به طور میانگین، روزانه ۵۰ خبر و پیام و دیگر موارد مورد نیاز توسط این  اداره در پلتفرم و کانالها متعدد مجازی منتشر شده است.

این اداره ضمن انتشار پیام های تبریک و تسلیت در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی از سوی مسئولان مدیریت شهری ضمن رعایت تمامی عناصر و ارزشهای خبری با بهره گیری از تیمی حرفه‌ای، با ساخت کلیپ، عکس نوشت، موشن گرافیک و اینفوگرافیک سعی در پویایی و خلاقیت در انتشار مطالب دارد.

 

شاخص های ارتباطات
با توجه به اهمیت مقوله پاسخگویی مسئولان به اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان، اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در سال ۹۸ اقدام به برگزاری چندین نوبت نشست خبری و دیدار اصحاب رسانه و مطبوعات با شهردار قدس، هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرقدس به مناسبت‌هایی همچون روز شوراها، روز روابط عمومی و روز خبرنگار نموده است.
 
علاوه بر موارد مذکور تمامی مدیران و مسئولان مدیریت شهری قدس در طول سال جاری همواره پاسخگو سوالات و مطالبات شهروندان محترم از سوی اصحاب رسانه بوده‌اند و گفتگوهای ویژه و اختصاصی متعددی توسط رسانه‌های مکتوب و برخط با مسئولان مدیریت شهری با هماهنگی این اداره صورت پذیرفته است.
 
انتشار اخبار مدیریت شهری قدس در خبرگزاری های معتبر كشوری با توجه به استقبال مردم به فضای مجازی و استفاده از امکانات الکترونیک، محتوای منتشر شده در فضای وب و سایت های خبری از اهمیت بالایی در دهه اخیر برخوردار است و در این میان بسیاری از خوراک شبکه های اجتماعی امروزی از مطالب فضای وب نشات می گیرد.
 
با توجه به نقش آفرینی موثر و همکاری اداره ارتباطات شهرداری قدس با اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های معتبر ملی، در سال ۹۸ ده ها خبر و گزارش از اقدامات، عملکرد و صحبت های مدیران شهری قدس در سایت ها و خبرگزاری های معتبر ملی همچون فارس، تسنیم، مهر، ایرنا، برنا، ایسنا، تابناک، پانا و سایر خبرگزاری ها و سایت های خبری به انتشار رسیده است.
 
چاپ بيش از ۸۰۰ خبر و گزارش مدیریت شهری قدس در حوزه نشریات چاپی و روزنامه ها با توجه به فعالیت بخش اعظمی از اصحاب محترم رسانه در رسانه ها چاپی و مکتوب و جراید، در سال حدود بیش از ۸۰۰ خبر و گزارش توسط نشریات و روزنامه ها، هفته‌نامه، ماهنامه ها در خصوص اخبار مجموعه مدیریت شهری قدس منتشر گردیده است که اغلب توسط تیم تحریریه این اداره تنظیم و به انتشار رسیده است و موارد مذکور علاوه بر بایگانی فیزیکی، به صورت دیجیتالی ذخیره سازی و آرشیو می‌شود.
 

 

برگزاری مستمر ملاقات‌های مردمی و دیدار با خانواده شهدا

با توجه به سیاست‌های کلی نظام اسلامی مبنی بر لزوم ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم، جلسه ملاقات عمومی شهروندان با مهندس مختاری شهردار قدس در روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار می شود و در این دیدارها به منظور تسریع در روند حل مشکلات شهروندان مدیران مناطق شهری، مدیران و معاونین  شهرداری حضور دارند که از طریق شبکه‌های اجتماعی به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.
 
شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرقدس در سال ۹۸ با حضور سایر مسئولان شهرستان قدس با حضور مساجد محلات مختلف شهرقدس با مردم و اهالی دیدار و گفتگو کردند و همچنین دیدارهای منظم با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان شهرستان قدس برگزار شد و که تهیه گل، شیرینی و هدایا و تصویر برداری و انعکاس آن توسط این اداره انجام پذیرفته است.
 

 

بازتاب اخبار مدیریت شهری قدس در پرتال اطلاع رسانی استانداری تهران
با توجه به راه اندازی پرتال اطلاع رسانی استانداری تهران و ابلاغ به شهرداریهای استان تهران برای بارگذاری اخبار در این این پرتال در تیرماه سال ۹۸، شهرداری قدس ضمن هماهنگی کامل با اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران به منظور بهره‌مندی از ظرفیتی فزاینده برای بازتاب اخبار و اقدامات شهرداری‌های استان تهران، در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ خبر و گزارش مجموعه مدیریت شهری قدس در پرتال اطلاع رسانی استانداری تهران بارگذاری و منتشر شد.
 
با توجه به ظرفیت و اهمیت فضای مجازی و به منظور اطلاع رسانی دقیق به شهروندان استان تهران با راه اندازی کانال تلگرامی اخبار شهرداری‌های استان تهران بیش از ۶۵۰ خبر و گزارش شهرداری و شورای اسلامی قدس در این مرجع اطلاع رسانی منتشر شده است.
 
شاخص‌های الکترونیک و دیجیتال با توجه به قدیمی بودن چارچوب سایت اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اقدام برای طراحی سایتی با ظرفیت بالا و قابلیت نصب ماژول های گوناگون بررسی گردید و بخش های مختلف آن تدوین گردیده است که تمامی نیازهای مد نظر در این حوزه را پوشش خواهد داد.
 
لازم به ذکر است سایت مذکور ir.shahrdariqods.www://http در ۱۲ بعد و بیش از ۲۰۰ شاخصه تمامی اطلاعات مورد نیاز شهروندان را پوشش خواهد داد .ضمن اینکه تمام لینک های اتوماسیون اداری همچون سامانه جامع شهرسازی منطقه ۲، سامانه جامع شهرسازی منطقه ۱، تعرفه عوارض شهرداری، پرداخت عوارض خودرو، فرمهای الکترونیکی لازم و منشور اخلاقی حقوق شهروندان را نیز در خود دارد، همچنین دارای ظرفیت های گزارش تصویری، اخبار، گزارشات، مقالات، انعکاس اخبار، بخش آگهی‌های مناقصه و مزایده و ... است که می تواند به عنوان سایت مرجع اطلاع رسانی شهر قدس معرفی گردد.
 
یکی از راههای ارتباطی و اطلاع رسانی در اختیار ادارات و نهادهای مختلف، حوزه اطلاع رسانی پیامکی بوده که در همین راستا از ابتدای سال ۹۸ در حدود ۱ ميليون پيامك در با موضوعات مختلف اطلاع رسانی، آموزشی و مناسبت‌های ملی مذهبی توسط اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی برای مسئولان، پرسنل شهرداری قدس و شهروندان ارسال شد.
 
با توجه به اقبال گسترده به شبکه های اجتماعی موبایلی، شهرداری قدس با نام کاریری  Qodmunicipality در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله تلگرام، ایتا، بله، سروش و اینستاگرام حضور دارد و به امر اطلاع رسانی می‌پردازد.

 

شاخص های تبلیغات

اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، در خصوص اجرای پروژه های متعدد عمرانی، زیرساختی، خدمات شهری، فرهنگی و آموزشی به شهروندان و همچنین آگاه سازی و اطلاع رسانی موارد مختلف به ویژه در خصوص آموزش های پیشگیری و مبارزه با کرونا از سازه های تبلیغاتی و بنرها استفاده کرده است.
 
گفتنی است اطلاع رسانی در خصوص پرداخت عوارض و بهای خدمات و اطلاعیه های شهرسازی، اطلاع رسانی مراسمات و برنامه‌های شهرداری در مناسبتها، اعیاد و جشن های ملی و مذهبی از دیگر مواردی است که بنرها و طرح‌های گرافیکی توسط اداره ارتباطات بر روی سازه های تبلیغاتی، پرتابلها و بیلبوردهای  سطح شهر اکران می شود.
 
این اداره به منظور معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرقدس و ارائه عملکرد شهرداری قدس اقدام به ساخت کلیپ های مختلف از جمله پروژه های افتتاحی در دهه فجر و هفته دولت و اینفوگرافیک در سال  ۹۸ کرده که در پلتفرم‌های اطلاع رسانی منتشر شده است.

در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به منظور حفظ و ترویج شعائر دینی و آیین‌های ملی و مذهبی نسبت به انجام فضاسازی شهری و فضاسازی اداری با استفاده از بنر، پرچم، کتیبه، المان، ریسه و همچنین پخش کلیپ و طر ح از تلویزیون های شهری می کند.
 

 

شاخص های انتشارات
 چاپ ۱۰ نشریه داخلی توسط اداره ارتباطات و امور بين الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس یکی از اقدامات موثر و مسبوق به سابقه ادارات و واحدهای روابط عمومی چاپ بولتنهای خبری درون سازمانی و برون سازمانی و نشریات محلی است که اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس نیز در کنار انتشار اخبار در رسانه‌های مکتوب کثیرالنتشار، برخط و فضای مجازی بدان اقدام کرده است.
 
این اداره در سال ۱۳۹۸ با تداوم انتشار نشریه ویژه نامه شهروند قدس مطابق سالهای قبلی و سایربولتن‌ها و مجلات منتشر شده، تعداد ۱۰ مجله، نشریه و کاتالوگ به منظور اطلاع رسانی و توزیع در میان پرسنل شهرداری قدس، ادارات شهرستان قدس و عموم شهروندان تهیه و منتشر کرده است.
 

 

شاخص های پژوهش و افکارسنجی
 یکی از راه های ارتباط شهرداری‌ها با شهروندان و انعکاس موارد و نتایج آن سامانه تلفنی ۱۳۷ است که شهروندان طی تماس با آن و پاسخگویی توسط کارشناسان اداره ارتباطات و راهنمایی آنها، موضوعات و مشکلات و انتقادات خود را به مجموعه شهرداری برای اقدام موثر منتقل می‌کنند.

 
 

شاخص های تشریفات و برگزاری مراسمات

یکی از وظایف محوله این اداره در خصوص برپایی تشریفات الزم برخی از جلسات درون سازمانی و برون سازمانی همچون جلسات شهرستانی و برخی مراسمات مناسبتی و همکاری با سایر ادارات و نهادها بوده است که در سال جاری بیش از ۱۰۰ جلسه و مراسم در اماکن گوناگون از جمله سالن‌های همایش شهرداری قدس برگزار گردید که چیدن سین برنامه ها، دعوت از مسئولین شهری و استانی و سخرانان، همچنین تهیه و طراحی تقدیر نامه ها، پذیرایی، اطلاع رسانی و چاپ بنر و سایر امور مربوطه انجام پذیرفته است.
 
همچنین اداره ارتباطات به منظور هم افزایی هر چه بیشتر با سازمان ها و نهادهای مردمی اقدام به مشارکت در برگزاری مراسمات و برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی، آموزشی و تفریحی کرده است.

 
شاخص های بانک اطلاعاتی 

اداره ارتباطات با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی جامع از اطلاعات عمومی و آمارها سرانه های عمومی شهرقدس، نقشه اماکن و معابر شهرقدس، شماره تلفن های بخش اعظمی از شهروندان، مسوولان شهری، روابط عمومی‌ها و خبرنگاران و ارسال پیامک در موارد لازم اطلاع رسانی، بانک جامع اطلاعاتی را به نسبت تهیه و آماده کرده است.
 
شاخص های مستندسازی
 یکی دیگر از اقدامات اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس تصویربرداری و فیلمبرداری جلسات اداری و مراسمات سطح شهر و همکاری با نهادهای مختلف شهرستان قدس همچون کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان قدس در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است که به صورت دقیق و منظم پس از انتشار و اطلاع رسانی آنها ذخیره سازی می شود.
 
در سال ۹۸ با توجه به بندهای قانونی در خصوص عقد قراردهای مختلف شهرداری قدس امور مربوط به برگزاری مزایدات و مناقصات شهرداری قدس به تعداد ۲۰۰ مورد در این اداره انجام پذیرفته است که مراحل دریافت از امور قراردادها، تهیه نامه های مربوطه، جمع آوری تاییدات، ثبت دبیرخانه، ارسال به دفاتر روزنامه، چاپ و انتشار، دریافت فاکتور هزینه و مدارک خبرنگارها و انجام امور مالی مربوط به پرداخت هزینه ها انجام می شود.

 
سایر اقدامات اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در سال ۹۸ 

 *راه اندازی و نصب سامانه آنلاین شورای نامگذاری معابر شهر قدس
* انجام دبیری شورای نامگذاری توسط مدیر اداره ارتباطات و نامگذاری و نصب ۵۰۰ تابلو کوچه های سطح معابر شهرقدس 
*نصب و راه اندازی سامانه پاسخگوی خودکار ۱۳۷ شهرداری قدس 
*بسیج امکانات اطلاع رسانی اداره ارتباطات در مواجه با ویروس کرونا 
* ارسال بیش از ۳۰ هزار پیامک به شهروندان شهرقدس در خصوص نحوه اطلاع از غربالگری تلفنی بیماری کرونا 
*تهیه بروشور اختصاصی دو زبانه فرصت ‌های سرمایه گذاری شهرداری قدس 
*معرفی استعدادها و ظرفیتهای شهرقدس در حوزههای مختلف صنعتی، فرهنگی، آموزشی، رفاهی، ورزشی و... 
*ارائه بروشورهای تبلیغاتی جهت معرفی شهر به گردشگران و مسافران 
*تبلیغات فراشهری با محوریت معرفی استعداهای صنعتی جهت جذب سرمایه گذار خصوصی از طریق ویژه نامه ها، تولید اخبار، مجلات 
*انعکاس و فرهنگ سازی در کاهش تولید زباله، تفکیک از مبدا و قرار دادن زباله راس ساعت۹ شب 
*حمایت از NGO های فعال در زمینه محیط زیست و کاهش زباله و برگزاری همایش در این خصوص

*تبلیغات رسانه ای جهت آگاهی شهروندان از مزایای استفاده از شبکه های مجازی شبکه قدس جهت انجام فعالیت‌های روزمره

*کمک در برگزاری جشنواره محلی در شهر با محوریت معرفی غذا، لباس، موسیقی و بازیهای محلی شهر توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی

*نصب تابلوهای تبلیغاتی با موضوع ترویج فرهنگ الگوی بهینه مصرف آب و ترویج الگوی بهینه مصرف انرژی 
*نصب تابلوهای تبلیغاتی حاوی پیامهای فرهنگی جهت لزوم رعایت قانون شهروندی 
*افزایش راه های ارتباطی با شهرداری و شهردار و اطلاع رسانی در سطح شهر 
*مشارکت در برگزاری سلسله جلسات مسجد محور مردم با مسئولان  شهرستان قدس 
*نصب بنرهای مفهومی و متفکرانه در خیابان های فرعی به جهت ایجاد زیباسازی و انتقال مفاهیم اجتماعی و اخلاقی 
*استفاده از اشیاء و اقلام فرسوده برای زیبایی شهر و انتقال فرهنگ استفاده بازیافتی از وسایل. 
*همکاری با ستاد انتخابات شهرستان قدس در راستای برگزاری انتخابات دوم اسفندماه

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0