جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۶/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 1906
افتتاح پروژه‌های عمرانی شاخص شهرداری قدس به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت با حضور استاندار تهران

گزارش ویژه هفته دولت/

مهندس مختاری شهردار قدس:
قطار مدیریت شهری به مقصد توسعه شهرقدس/افتتاح پروژه‌های عمرانی شاخص شهرداری قدس به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت با حضور استاندار تهران

مهندس مختاری شهردار قدس ضمن اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری دوره پنجم شهرقدس در راستای ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان و ارتقا سرانه‌های مختلف شهری، گفت: ۵ پروژه عمرانی شاخص شهرداری قدس به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت با حضور استاندار محترم تهران افتتاح شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، عصر روز یکشنبه و به مناسبت دومین روز از هفته دولت ۵ پروژه شاخص عمرانی شهرداری قدس با حضور دکتر محسنی بندپی استاندار محترم تهران و هیئت همراه، دکتر واثقی فرماندار شهرستان قدس، مهندس مختاری شهردار قدس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرقدس و سایر مسئولین شهرقدس افتتاح شد.
در بدو ورود استاندار تهران به شهرستان قدس ضمن حضور در گلزار شهدای شهرستان قدس به مقام شامخ شهدای گرانقدر این شهرستان ادای احترام کردند و پس از آن به دیدار خانواده شهید یونسی از شهدای والامقام دفاع مقدس شهرقدس رفتند.

اولویت توزیع عادلانه امکانات در مناطق کم‌برخوردار

مهندس مختاری شهردار قدس با اشاره به پروژه‌های عمرانی شاخص افتتاح شده شهرداری قدس در هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت با یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گره خورده است، شهیدانی که در راه اعتلای وطن و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جان عزیز خود گذشتند و تمام خادمان مردم بایستی به تاسی از این شهیدان بزرگوار خدمت صادقانه را الگوی و در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری قدس در دوره پنجم، روند تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اتمام و تکمیل بخشی از پروژه های نیمه تمام در سطح شهر، روند پیشبرد و پیشرفت پروژه های عمرانی را با جدیت پیگیری می کند و در همین راستا رویکرد مدیریت شهری به تعریف پروژه ها عمرانی متعدد و اجرای پروژه های شاخص و حائز اهمیت به منظور تأمین و بهبود زیرساختهای فرهنگی، ورزشی، فضاهای سبز شهری، خدمات شهری معطوف گردیده است.

شهردار قدس، با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر، توزیع عادلانه امکانات در مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گرفته است، بیان داشت: با توجه به اینکه توزیع عادلانه امکانات در تمامی محلات سطح شهر یکی از اصول دستیابی به توسعه پایدار شهری است، به تعریف پروژه ها و تقویت زیرساختهای عمرانی در محلات شهر همت گماشته ایم تا با خدمت رسانی مطلوب، شهروندان از سطح رفاه نسبی برخوردار شوند.

افتتاح میدان نماز آرامستان بهش فاطمه(س)

مهندس مختاری گفت: اولین پروژه افتتاح شده میدان نماز آرامستان بهشت فاطمه(س) شهرقدس به مساحت ۱۲۵۶ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به همراه بازسازی قبور شهدای والامقام در فاز ۱ گلزار شهدا شهرستان بود.

وی ادامه داد: با توجه به احساس نیاز به وجود آمده در طول سالیان گذشته، این فضا به منظور برپایی نماز میت در فصل گرما و سرما در جهت رضایت خاطر شهروندان و نبود هر گونه مشکل در فصول و شرایط جوی مختلف به صورت مسقف مهیا گردید و از برنامه‌های آتی این پروژه جایگذاری درب و پنجره و استفاده از فضای درونی این میدان در جهت برگزاری مراسمات مختلف مذهبی و فرهنگی شهرستان از جمله ادعیه خواهد بود.

افتتاح بزرگترین سالن کشتی غرب استان تهران در شهر قدس

شهردار قدس با اشاره به افتتاح بزرگترین سالن کشتی غرب استان تهران در شهر قدس به مناسبت هفته دولت گفت: با توجه به ضرورت احداث پروژه ها و زیرساختهای ورزشی متناسب با پتانسیل و توانمندی های ورزشی جوانان شهر قدس، عملیات احداث سالن کشتی شهر قدس با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال به اتمام رسید.

مهندس مختاری بیان اضافه کرد: پروژه سالن کشتی شهر قدس به عنوان بزرگترین سالن کشتی غرب استان تهران، در دو بخش سالن و قسمت اداری ساخته شده که بخش سالن این مجموعه به مساحت ۱۳۴۲ متر مربع و با گنجایش ۱۲۰۰ نفر تماشاچی و ۳ عدد تشک کشتی استاندارد و بخش اداری آن نیز ۳۹۰ متر مربع مساحت دارد.

افتتاح خانه فرهنگ شهید عزیزی شهرقدس

وی افزود: توسعه زیرساختهای فرهنگی و تأمین سرانه های این حوزه در محلات شهر به منظور ارتقای سطح فرهنگی و ایجاد رفاه نسبی شهروندان از جمله راهبردهای اصلی این شهرداری است که در  همین راستا عملیات عمرانی احداث خانه فرهنگ شهید عزیزی از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته بود.

شهردار قدس با بیان اینکه عملیات احداث خانه فرهنگ شهید عزیزی با برآورد هزینه ۳۵ میلیارد ریال در شهرک شهید عزیزی اجرایی گردیده است، تصریح کرد: این خانه فرهنگ با ۱۶۰۰ متر مربع زیر بنا در ۲۷۲ متر مربع زمین در ۵ طبقه و نیم با اسکلت بتنی و شامل قسمتهایی نظیر کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، اتاق سمعی و بصری، سایت کامپیوتر، کلاس های آموزشی و کافی شاپ احداث شده است.

افتتاح خانه فرهنگ استقلال گامی در ارتقا سرانه های فرهنگی شهرقدس

مهندس مختاری با بیان اینکه توزیع متوازن امکانات فرهنگی در سطح شهر یکی از اولویت ها و راهبردهای اصلی شهر در راستای توسعه فرهنگی شهر می باشد، گفت: خانه فرهنگ استقلال یکی از پروژه هایی بود که در سطح شهر قدس با هدف جلب توجه و مشارکت های شهروندان در امور فرهنگی و اجتماعی و شکل گیری سرمایه اجتماعی لازم برای یک زندگی شهری مترقی احداث گردیده است.

وی افزود: خانه فرهنگ استقلال در خیابان استقلال شهر قدس قرار دارد و این پروژه با صرف اعتبارات عمرانی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تعریف و ظرف مدت یک سال و نیم احداث گردید.

شهردار قدس تصریح کرد: مساحت زیربنای این بنا ۹۵۰ متر مربع می باشد که در دو طبقه ۴۵۰ متری احداث شده است و شامل مجموعه کلاس های آموزشی و اتاق های اداری و مدیریت می باشد.

افتتاح ساختمان پارلمان شهری قدس

مختاری عنوان داشت: با توجه به اهمیت وظایف شورای شهر و در جهت تکریم ارباب رجوع و فراهم آوردن فضای مناسب برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب، ساختمان پارلمان شهری قدس در هفته دولت امسال افتتاح شد تا میزبانی از شهروندان عزیز به عنوان ولی نعمتان ما به بهترین نحو انجام شود.

وی افزود: در طراحی ساختمان اداری که معمولا دارای رفت و آمدهای زیادی هستند، طراحی پلان و ریز فضاهای مورد نیاز مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است و ضمن توزیع مناسب فضاهای اصلی، وابسته اصلی، رفاهی و پشتیبانی، بایستی حداکثر کارآیی ساختمان و بهره برداری مفید اداری لحاظ شود.

شهردار قدس بیان داشت: ساختمان پارلمان شهری با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در ۲۵۰۰ متر زیربنا در ۴ طبقه و نیم شامل اتاق‌های مخصوص کمیسیون‌های مختلف شورای شهر، اتاق اعضا و اتاق جلسات احداث شد و نمای ساختمان پارلمان شهری با بهره‌گیری از الگوی معماری ایرانی اسلامی به عنوان نمادی از هویت مردمی و مردم‌سالاری دینی، در ضلع شمالی و ورودی اصلی ساختمان پارلمان انجام شد.


اختصاص بیش از ۵۴ درصد بودجه 290 میلیاردی به بخش عمرانی و زیربنایی

مهندس مختاری گفت: سال ۹۷ اولین سال اجرای برنامه جامع ۵ ساله توسعه شهر قدس بود و در سال ۹۸، ۱۱۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ‌بر ۱۵۷ میلیارد تومان تعریف‌شده است که ۵۴ درصد از بودجه سال ۹۸ شهر قدس به بودجه عمرانی تعلق می‌گیرد که ۱۵ درصد بیشتر از تکلیف قانون به دلیل مسائل و مشکلات حادی که در شهر قدس وجود دارد، است و سعی شده از اعتبارات جاری کاسته و به اعتبارات عمرانی اضافه شود.

وی با بیان اینکه مسأله بودجه ضرورتی است که محدودیت منابع آن را ایجاد کرده تا سازمان بتواند منابع محدود خود را بین نیازهای نامحدود به شکلی مناسب توزیع نماید، خاطرنشان کرد: شهرداری ها به عنوان مؤثرترین نهاد شهری که وظایف و خدمات گسترده ای را بر عهده دارند و به جهت رفع نیازهای نامحدود و منابع محدودی که در دسترس آن هاست ناگزیر به مدیریت منابع مالی بوده و این مسئله وجود بودجه را اجتناب ناپذیر کرده است.

شهردار قدس در خاتمه خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری قدس در جهت پاسخ به نیازها و مشکلات اساسی شهرقدس تلاش شبانه روزی خود را به کار بسته است و رضایت خاطر شهروندان عزیز قدس بالاترین دستاورد و پاداش خدمات انجام شده برای تمام خدمتگذاران آنها در شهرداری قدس خواهد بود.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0